• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
6

مجسمه‌های «باغ ورسای»‌ برای نخستین‌بار از خانه خارج شدند

  • کد خبر : 16036
  • 08 دسامبر 2022 - 12:17
مجسمه‌های «باغ ورسای»‌ برای نخستین‌بار از خانه خارج شدند
گردشگرانلاین - مجسمه «آپولون‌»‌ در باغ‌های کاخ «ورسای‌»‌ برای نخستین‌بار و آن هم به وسیله هلیکوپتر از این مکان خارج شد.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از رویترز، مجسمه «ارابه آپولون» که به عنوان فواره در بخشی از باغ کاخ ورسای واقع در فرانسه قرار داشت، «آپولون» یکی از اساطیر نامدار یونان باستان را به تصویر می‌کشد و روز گذشته برای انجام یک پروژه مرمت ۱۸ماهه برای نخستین‌بار از این مکان خارج شد.

این نخستین‌باری است که این اثر هنری ارزشمند که توسط «ژان بتیست توبی»‌ خلق شده است از خانه اصلی‌اش خارج می‌شود. این مجسمه در سال ۱۶۷۱ میلادی در دوران حکومت «لوئی چهاردم»‌ در این باغ قرار داده شد.

تاکنون متخصصان فقط سطح این مجسمه را مرمت کرده بودند. معمار ارشد «ورسای»‌ در گفت و گو با رویترز از خساراتی خبر داد که در طول زمان به مجسمه «آپولون» وارد شده است.

این مجسمه فلزی که بیش از سه قرن در اطراف فواره این باغ قرار داده شده بود از ۱۳ مجسمه به وزن کلی ۳۰ تن تشکیل شده است در گذشت زمان دچار زنگ‌زدگی شده است.

مرمت این اثر هنری با از هم جدا کردن مجسمه‌ها، ترمیم و طلاکاری آن‌ها آغاز می‌شود و پایه سنگی این اثر هنری نیز محکم‌تر خواهد شد.

باغ‌های فرانسوی بخشی از آنچه که در گذشته دامنه سلطنتی ورسای، قلعه شاهنشاهی سلطنتی ورسای بود را اشغال می‌کند. این باغ‌ها در غرب کاخ واقع شده و حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی زمین را تحت پوشش قرار داده‌اند که قسمت عمده ای از آن به سبک باغ رسمی فرانسوی و آندره لونوتر ساخته شده‌است.

این باغ‌ها توسط اداره عمومی کاخ موزه و املاک ملی ورسای اداره می‌شود، یک نهاد عمومی مستقل که تحت نظارت وزارت فرهنگ فرانسه فعالیت می‌کند، اکنون با تعداد بازدید کنندگان بیش از شش میلیون در سال یکی از پر بازدیدترین مکان‌های عمومی در فرانسه است.

در سال ۱۹۷۹، باغ‌ها به همراه شاتو در فهرست میراث جهانی یونسکو در فرانسه ثبت شدند.

مجسمه‌های «باغ ورسای»‌ برای نخستین‌بار از خانه خارج شدند

مجسمه‌های «باغ ورسای»‌ برای نخستین‌بار از خانه خارج شدند

منببع: رویترز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.