• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

مجموعه آب‌درمانی شاهان گرماب فریمان به‌دلیل مشکلات بهداشتی پلمب شد

  • کد خبر : 10588
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
مجموعه آب‌درمانی شاهان گرماب فریمان به‌دلیل مشکلات بهداشتی پلمب شد
گردشگرآنلاین - رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فریمان گفت: «با دستور داستانی شهرستان مجموعه آب‌درمانی شاهان گرماب فریمان به‌دلیل مشکلات بهداشتی پلمب شد.»

به گزارش گردشگرآنلاین، محمدجواد بلبلی با اعلام این خبر افزود: «در پی بازدید مدیرکل حقوقی جمعیت هلال احمر کشور، دادستان، فرماندار و مدیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شبکه بهداشت فریمان این مجموعه آب‌درمانی به‌دلیل مشکلات بهداشتی و نداشتن مجوز بهره‌برداری پلمب شد.»

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فریمان افزود: «گردشگران از نحوه خدمات‌رسانی مجموعه آب‌درمانی شاهان گرماب گلایه و نارضایتی‌های زیادی را داشتند که در راستای استیفای حقوق مردم با دستور ویژه دادستانی تا اطلاع بعدی این مجموعه پلمب خواهد بود.»

بلبلی اظهار کرد: «مجموعه آب‌گرم شاهان گرماب در ۵۶ کیلومتری شرق فریمان قرار دارد و همواره مورد توجه گردشگران بوده است، با توجه به این که ارائه خدمات نامطلوب آثار زیان‌باری بر وجهه گردشگری این شهرستان وارد می‌کرد، دادستانی و فرمانداری با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی برای رفع این مشکل ورود کردند.»

او یادآور شد: «آب‌گرم شاهان گرماب به شماره ۱۱۰۳۲ در تاریخ  ۱۷ مرداد ۱۳۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.»

آب درمانی یا هیدروتراپی شامل مجموعه روشهای درمانی مختلف به وسیله آب است. آب درمانی طیف وسیعی از رویکردها و روشهای درمانی را در بر می‌گیرد که در آن از ویژگیهای فیزیکی آب مانند دما و فشار برای اهداف درمانی نظیر تحریک گردش خون و درمان علائم بیماریهای خاص بهره می‌برند.

انجام فعالیت‌های ورزشی در آب با توجه وضعیت غوطه وری و کم شدن وزن بدن بر پاها امکان انجام حرکت‌های بیشتری نسبت این شرایط در خشکی فراهم می‌آورد. فشارهای هیدروستاتیک بر بدن که توسط آب ایجاد می‌شود موجب افزایش خون برگشتی به قلب و بهبود برون ده قلب خواهد شد. فعالیت ورزشی در آب عموماً از فعالیت‌های ایمن و با ریسک خطر بسیار پایین به‌شمار می‌آید.

فریمان شهری در استان خراسان رضوی در شرق ایران است. این شهر مرکز شهرستان فریمان و در بخش مرکزی شهرستان فریمان قرار دارد. دارای ۴ شهر به نام‌های فریمان، فرهادگرد، قلندرآباد و سفید سنگ و دو بخش مرکزی و قلندر آباد و پنج دهستان به نام‌های فرهادگرد، سنگ بست، بالابند، قلندر آباد و سفید سنگ می‌باشد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10588

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.