• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

مجوز برگزاری بین المللی همایش خلیج فارس صادر شد

  • کد خبر : 7780
  • 28 آوریل 2022 - 14:58
مجوز برگزاری بین المللی همایش خلیج فارس صادر شد

گردشگرآنلاین – رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: مجوز برگزاری بین المللی همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس صادر و در پایگاه علمی ASI نیز نمایه شده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، حسن مدرسی در نشست شورای اداری استان بوشهر، افزود: ۱۶۰ چکیده مقاله به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی از پژوهشگران داخلی و کشورهای ایتالیا، عراق، عمان، سودان، الجزایر، لیبی، کویت، آلمان به همایش ۲ روزه خلیج همیشه فارس ارسال شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته روز نخست این همایش که بیست و یکم اردیبهشت به میزبانی دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌شود، جنبه علمی دارد و روز دوم بررسی فرهنگی و گردشگری درباره سیراف است.

مدرسی گفت: تلاش شده است تا همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج همیشه فارس در شان نام ایران، بوشهر و جایگاه دانشگاه خلیج فارس برگزار شود تا روزهایی ماندگار در استان بوشهر رقم بخورد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس با بیان اینکه در این رویداد ازظرفیت علمی استادان برجسته رشته تاریخ در سطح کشور بهره گرفته شده است، اظهار کرد: آماده پذیرش پیشنهادها و حمایت معنوی دستگاه‌های مختلف استان بوشهر هستیم.

وی عنوان کرد: استانداری، اداره بندر، گمرک، شورای شهر و شهرداری، شرکت آب منطقه‌ای، نیروی دریایی سپاه و ارتش، اتاق بازرگانی، اداره کل فرودگاه‌ها، دانشگاه علمی کاربردی، پارک علم و فناوری ، دفتر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه بوشهر در برگزاری شایسته این همایش بین‌المللی با دانشگاه همکاری خوبی داشته‌اند و در حال رایزنی با  مجموعه‌های پتروشیمی جم و شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس برای حمایت های مالی هستیم.

زمین‌شناسان معتقدند که در حدود پانصد هزار سال پیش، صورت نخستین خلیج‌فارس در کنار دشت‌های جنوبی ایران تشکیل شد و به مرور زمان، بر اثر تغییر و تحول در ساختار درونی و بیرونی زمین، شکل ثابت کنونی خود را یافت. خلیج‌فارس در آغاز، بسیار پهناور بوده به‌طوری‌که تا اواخر دوره سوم زمین‌شناسی بیشتر جلگه‌های برازجان، بهبهان و خوزستان ایران تا کوه‌های زاگرس در زیر آب بوده‌اند.

از آخرین تغییرات خلیج فارس، این بوده که این خلیج، طی دوران آخرین عصر یخبندان (حدود ۷۰ تا ۱۱ هزار سال پیش) که آب‌وهوای زمین سردتر بوده و یخسار‌های قطبی و یخچال‌های کوهستانی گسترش یافته‌اند، و در نتیجه به دلیل جذب آب اقیانوس‌ها به یخسار‌های قطبی و گسترش آن‌ها، آب اقیانوس‌ها و دریا‌ها در طی این دوران پایین رفته‌است (به‌طور میانگین ۱۲۰ متر).

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.