• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
17

مدیرکل موزه‌ها: سعدآباد پربازدیدترین موزه ایران شد

  • کد خبر : 18486
  • 23 فوریه 2023 - 12:19
مدیرکل موزه‌ها: سعدآباد پربازدیدترین موزه ایران شد
گردشگرآنلاین - مدیرکل موزه‌ها با اشاره به بازدید بیش از ۱۸ میلیون نفر از موزه‌های وزارتخانه میراث و گردشگری از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون گفت: مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با تعداد ۳ میلیون و ۱۲۱ هزار نفر-بازدید، پربازدیدترین موزه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، مرتضی ادیب‌زاده مدیرکل موزه‌ها در گفت‌وگویی به آمار بازدیدهای سال ۱۴۰۱ اشاره کرده و گفته است: بر اساس آمار موجود، تا کنون ۱۸ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۴۵۳ نفر از موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بازدید کرده‌اند. از این تعداد، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با تعداد ۳ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۱۰۱ نفر- بازدید و مجموعه جهانی کاخ گلستان با تعداد ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۶۰۳ نفر-بازدید، پر بازدیدترین موزه‌ها و مجموعه‌های تابعه وزارتخانه بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه موضوع که موزه‌ها می‌توانند هدایت‌گر جریانات فرهنگی و تأثیرگذار در جامعه باشند؛ اظهار کرد: در این راستا به برنامه‌ریزی و اقدام جهت برگزاری رویدادهای فرهنگی در سطح موزه‌های کشور پرداخته شده است. از این جمله می‌توان به نشست‌ها، همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی زنده، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و… اشاره داشت که برگزاری کنسرت‌نمایش سی‌صد در مجموعه سعدآباد و کنسرت سالار عقیلی در باغ شاهزاده ماهان از جمله آن‌هاست.

ادیب‌زاده تأکید کرد: بازدید از فضاهای فرهنگی مانند موزه در اوقات فراغت در سلامت روان و نشاط اجتماعی افراد جامعه موثر است که پایداری زیست محیطی به همراه پایداری اجتماعی را به ارمغان می‌آورند. موزه‌ها باید جریان‌آفرین و نوگرا باشند و در بطن شرایط گوناگون با درک صحیح از مخاطب و ارائه روایت درست از سیر تاریخی زندگی انسان، خود را باز بیافریند؛ در این صورت نهاد موزه همواره پویا، قدرتمند و تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل موزه‌ها یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی افزایش و استقبال بازدیدکنندگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در نوروز ۱۴۰۲ در نظر است به منظور روایتگری دقیق در موزه‌ها نسبت به تأمین و آموزش راهنمایان افتخاری مرتبط در این ایام اقدام شود.

مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد مجموعه‌ای ۱۱۰ هکتاری در شمال شهرتهران است که توسط شاهان در دوره قاجار و دوره پهلوی، بنیادگذاری شده و گسترش یافت. این مجموعهٔ تاریخی دارای چند هکتار جنگل طبیعی، به همراه چندین کاخ، عمارت، موزه و ساختمان‌های متعدد، قنات‌ها، باغ‌ها، گلخانه‌ها و خیابان است.

مدیرکل موزه‌ها: سعدآباد پربازدیدترین موزه ایران شد

مدیرکل موزه‌ها: سعدآباد پربازدیدترین موزه ایران شد

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.