• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

مدیر عالی حرم رضوی منصوب شد

  • کد خبر : 3916
  • 29 دسامبر 2021 - 9:24
مدیر عالی حرم رضوی منصوب شد

گردشگرآنلاین – تولیت آستان قدس رضوی با صدور حکمی مصطفی فیضی را به‌ عنوان مدیر عالی جدید حرم مطهر رضوی منصوب کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین، حجت‌الاسلام احمد مروی در حکم انتصاب مصطفی فیضی به جایگاه مهم حرم مطهر رضوی اشاره و اظهار کرد: حرم مطهر امام رئوف(ع) همواره خاستگاه و پایگاه نشر و ترویج معارف ائمه اطهار(ع) بوده و به ‌فرمایش بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی «اصلا مرکز ایران آستان قدس است».

ضرورت نوآوری و ارتقای خدمت‌رسانی به زائران

تولیت آستان قدس رضوی همچنین با تأکید بر ضرورت نوآوری و ارتقای خدمت‌رسانی به زائران حضرت رضا(ع)، خطاب به مدیر عالی جدید حرم مطهر رضوی بیان کرد: انتظار می‌رود، حسب‌الأمر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن توجه به شأن و منزلت بارگاه منور امام هشتم(ع) و بهره‌مندی از روحانیتِ خورشید فروزان عالم آل محمد(ع) و نیز اغتنام فرصت خدمتگزاری به زائران و مجاوران این آستان ملکوتی با رویکرد نوآوری و بهبود در ارائه خدمات و افزایش اثربخشی فرهنگی، مساعیِ بایسته در اجرای وظایف و مأموریت‌های محوله را داشته باشید.

تولیت آستان قدس رضوی در حکم انتصاب مدیر عالی حرم مطهر رضوی مأموریت‌هایی را نیز برای توسعه خدمت به زائران امام هشتم(ع) ابلاغ کرده است. الگوسازی و ترویج معارف قرآن و آموزه‌های نورانی اهل بیت(ع)، به‌ویژه حضرت رضا(ع)، متناسب با نیاز و سلیقه گروه‌های متنوع زائران و همچنین فراهم‌سازی شرایط مطلوب و تسهیل زیارت با بازنگری و بهینه‌سازی فرایندها و خدمات ارزش‌آفرین برای زائران از جمله این مأموریت‌هاست.

در حکم انتصاب مدیر عالی جدید حرم مطهر رضوی، همچنین به مواردی ازجمله «ارتقای شایستگی و بهره‌وری خدام و بهره‌گیری بیشتر از توان و تجربه آن‌ها در اداره امور»، «صیانت از گنجینه تاریخی-هنری حرم رضوی»، «بهبود کارکردهای معنوی بناها و بهره‌برداری بهینه از فضاهای آن»، «بهره‌گیری از فناوری، نوآوری، خرد نخبگانی و آینده‌اندیشی در تأمین ضرورت‌های خدمت به زائران»، «حفظ پویایی و هویت مردمی حرم مطهر با ایجاد بسترهای لازم برای هم‌افزایی و به‌کارگیری خدمات مجموعه‌های تخصصی و تشکل‌های مردمی در ارائه خدمات متنوع به زائران»، «ترویج فرهنگ وقف و نذر و کمک به متولیان این ۲ حوزه در تسهیل خدمت به واقفان و ناذران»، «حسن اجرای منشور حقوق زائران، پاسخ‌گویی به انتظارات منطقی ایشان و پایش مستمر میزان رضایت آن‌ها»، «صیانت از آیین‌های مذهبی و سنت‌های ریشه‌دار حرم رضوی» و «تلاش برای توسعه فرهنگ وقف، نذر، مراعات غبطه وقف و اهتمام به اجرای دقیق نیات واقفین» به‌ عنوان چند مأموریت دیگر اشاره شده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی مصطفی فیضی پیش از این مدیریت نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات آستان قدس رضوی را بر عهده داشت و سرپرستی معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر نیز از دیگر سوابق او است. همچنین پیش از این محمدمهدی برادران عهده‌دار مدیریت عالی حرم مطهر رضوی بود.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.