• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

مذاکره ایران و عراق برای ارزان‌سازی سفر زمینی

  • کد خبر : 16605
  • 20 دسامبر 2022 - 9:19
مذاکره ایران و عراق برای ارزان‌سازی سفر زمینی
گردشگرآنلاین - کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران از آمادگی عراق برای کاهش هزینه‌های تردد زمینی میان ایران و عراق خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران از دیدار محمدحسین صوفی، مدیرعامل این کانون با نصیر عبدالمحسن عبداله ـ سفیر کشور عراق در ایران ـ و همچنین عمر الفهداوی ـ دبیرکل کلوپ عراق ـ خبر داد که مهم‌ترین سرفصل گفت‌وگو میان آن‌ها، چگونگی ارزان‌سازی و سهلوت سفرهای زمینی اتباع دو کشور از مرزهای خاکی بود.

در این دیدار  و مذاکره ایران و عراق موضوعاتی همچون استفاده از دفترچه عبور گمرکی به‌منظور ایجاد سهولت و کاهش هزینه‌های عبور و مرور اتباع دو کشور، راهکارهای تقویت همکاری‌های مشترک در زمینه تسهیل در تردد زمینی و راه‌های تسریع تردد مسافران از طریق مرزهای مشترک دو کشور مورد تأکید، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری، اجرای رالی تورهای خانوادگی، حضور متقابل در نمایشگاه‌های تخصصی گردشگری دو کشور و جذب گردشگران ایرانی و عراقی با اولویت گردشگری سلامت از مهم‌ترین موضوعاتی بود که دو طرف با تأکید بر آن، نظرات و پیشنهادات خود در راستای هم‌افزایی و تقویت همکاری‌های فی مابین مطرح کردند.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران پیش‌تر با برخی مقامات عراق برای تسهیل در تردد خودروهای شخصی و موتورسیکلت از مرزهای زمینی دو کشور و همچنین کاهش هزینه‌ها از این طریق، گفت‌وگوهایی داشته که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

درحال حاضر بین ایران و عراق از طریق گذرگاه‌های رسمی شلمچه، چزابه، خسروی، مهران، سومار و پرویزخان راه دسترسی وجود دارد که تردد با خودروی شخصی به جز مرز پرویز خان که به اقلیم کردستان دسترسی دارد، امکان‌پذیر نیست.

خط مرزی ایران–عراق، نام خط مرزی ۱۶۰۹ کیلومتری بین دو کشور ایران و عراق می‌باشد که در جنوب از خط تالوگ اروند رود  شروع می‌شود و در نقطه سه‌گانه مرز ایران، عراق، و ترکیه در کوه دالمپر در شمال ختم می‌شود. استان‌های ایرانی خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی قسمتی از این مرز را در بر می‌گیرند. ایران در بین همسایگانش، طولانی‌ترین مرز را با عراق دارد.

مذاکره ایران و عراق برای ارزان‌سازی سفر زمینی

مذاکره ایران و عراق برای ارزان‌سازی سفر زمینی

منبع: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.