• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

مراقب شگردهای شرکت‌های مسافرتی و گردشگری غیرمجاز باشید

  • کد خبر : 6187
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
مراقب شگردهای شرکت‌های مسافرتی و گردشگری غیرمجاز باشید

گردشگرآنلاین – رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کشور از هموطنان خواست که نسبت به عواقب اعتماد به تبلیغات شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری غیر مجاز آگاه باشند.

به گزارش گردشگرآنلاین، سرهنگ شهاب امینی اظهار کرد: افراد سودجو و شیاد در روزهای پایانی سال برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود، اقدام به اجاره دفاتر و تاسیس شرکت‌های مسافرتی و گردشگری غیرمجاز در سطح شهر کرده و سپس از طریق ارسال پیامک یا تبلیغ در فضای مجازی، اعتماد مشتریان را به خود جلب می کنند.

وی با بیان اینکه شیادان پس از دریافت وجه از سوژه‌های خود، بلافاصله محل اجاره‌ای شرکت را ترک و متواری می شوند، افزود: افرادی که به این روش مورد کلاهبرداری قرار می گیرند، معمولا پس از مراجعه به فرودگاه پی به بی‌اعتبار بودن بلیت‌ها برده و پس از آن متوجه می‌شوند که شرکت مربوط وجود خارجی ندارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: اعزام مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروز به شهرها و کشورهای مختلف تابع ضوابط تعیین شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و هموطنان می بایست برای عزیمت به مسافرت و تهیه بلیت به دفاتر و شرکت‌های مسافرتی معتبر که مجوز لازم از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارند، مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پایان از مردم خواست از پرداخت هرگونه وجه و تحویل اسناد و مدارک هویتی (گذرنامه، کارت ملی و…) به افرادی که با تبلیغات واهی، مدعی اعزام تورهای مسافرتی با هزینه‌های پایین هستند پرهیز کرده و هرگونه موارد مشکوک را با سازمان های مسئول درمیان بگذارند.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.