• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7
دبیر ستاد اربعین فارس:

مرزهای زمینی عراق بسته و راهپیمایی به آن سمت ممنوع است

  • کد خبر : 991
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
مرزهای زمینی عراق بسته و راهپیمایی به آن سمت ممنوع است
گردشگرآنلاین - دبیر ستاد اربعین فارس با بیان اینکه همه مرزهای زمینی ایران به سمت عراق بسته است، تاکید کرد: زوّار اربعین حسینی به هیچ عنوان برای عزیمت به کشور عراق چه انفرادی چه کاروانی و گروهی مراجعه نکنند.

به گزارش گردشگرآنلاین از فارس، سید مجتبی علوی بیان کرد: برابر ابلاغ ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور و مصوبات و دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی کرونا و برای جلوگیری از هرگونه تجمع و تشکیل و عزیمت کاروان‌های پیاده یا خودرویی اقدامات لازم از طرف استانداری فارس و ستاد اربعین استان انجام شده است.

علوی همچنین افزود: با توجه به هماهنگی انجام شده با عوامل و نیروهای انتطامی و امنیتی و نیز پلیس راهور و پلیس راه استان فارس از هرگونه راهپیمایی و حرکت افراد به سمت مرزهای غربی کشور چه به صورت انفرادی و کاروانی پیاده و چه به صورت خودرویی عمومی وشخصی  برای عزیمت به کشور عراق ممانعت به عمل خواهد آمد.

دبیر ستاد اربعین فارس، از عزاداران حسینی و هم‌وطنان عزیز خواست برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل و تجمع  همکاری لازم را به عمل آورند.

مدیر امور فرهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس افزود: با توجه به رویکرد و سیاست‌های دولت عراق، امسال این کشور تنها برای پذیرش سی هزار نفر از زوّار ایرانی در ایام اربعین مجوز صادر کرده که این تعداد زائرین حسینی(ع) نیز با هماهنگی کمیته اعزام، صرفا از طریق مرزهای هوایی اجازه ورود به کشور عراق آن هم مشروط به داشتن تست pcr منفی ۷۲ ساعت قبل از پرواز را دارند.

علوی عنوان کرد: با توجه به اینکه راهپیمایی و مراسم بزرگداشت اربعین حسینی به عنوان یک سنّت و فرهنگ حسنه عبادی، سیاسی، دینی و مذهبی در بین جوامع مسلمان و مخصوصا شیعیان برگزار و از تقدّس و حرمت بالایی در بین  مسلمانان برخوردار است،،امسال نیز همانند سال گذشته برنامه ریزی‌های مناسبی با هماهنگی  ستاد کرونا و ستاد اربعین انجام گرفته که بتوانیم این مراسم معنوی را با رعایت همه دستورالعمل‌ها و پروتکلپهای بهداشتی و اولویت سلامتی عزاداران حسینی در داخل کشور و استان فارس برگزار کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=991
  • ارسال توسط :
  • منبع : استانداری فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.