• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

مرمت خانه فروغ در سال جاری

  • کد خبر : 7525
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
مرمت خانه فروغ در سال جاری

گردشگرآنلاین – مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از مرمت خانه موزه فروغ و وثوق الدوله خبر داد.

محمد مویدی اظهار کرد: در تشریح برنامه های آتی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه یکی از سیاست های کلی شرکت حفاظت از خانه های تاریخی و مشاهیر در راستای حفظ آثار معنوی و بومی تهران است، گفت: بر همین اساس در سال‌جاری مرمت خانه موزه فروغ فرخزاد و باغ وثوق الدوله در دستور کار ما قرار دارد و طی هماهنگی با شهرداری مناطق ۱۱و ۱۴ براساس اولویت‌ها مرمت خانه موزه فروغ و وثوق الدوله و استاد معین  آغاز می شود.

وی با اشاره به استقبال چشمگیر مردم از خانه موزه‌ها، تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونایی حدود دو سال بازدید از خانه موزه ها متوقف شده بود، اما حالا در نوروز شاهد حضور چشمگیر مردم بودیم به گونه ای که از ۴ تا ۱۱ فروردین ماه بیش از سه هزار نفر از خانه موزه های سمین و جلال و اخوان ثالث بازدید کردند که رکورد خوبی در بازدید ثبت شد.

مویدی با بیان اینکه همچنین براساس برنامه ریزی‌ها، در سال‌جاری ساخت پردیس‌های فرهنگی-تفریحی و گردشگری با محوریت خانواده در تهران، به خصوص در جنوب پایتخت ساخته خواهد شد، افزود: در این پردیس‌ها مسئله اصلی ایجاد محیطی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح است و  سعی شده در طراحی این پردیس‌ها به نیازهای خانواده توجه شود پس در این پردیس‌ها سینما، شهربازی و…. ایجاد خواهد شد.

مویدی تاکید کرد: صحبت های اولیه با شهرداران مناطق برای مکان یابی ساخت این پردیس ها آغاز شده  و در حال یافتن زمین مناسب ساخت پردیس در مناطق هدف هستیم.

وی از راه انداری دبیرخانه برگزاری مسابقه طراحی مقبره شهدای گمنام خبر داد و گفت: این مسابقه برای طراحی حدود ۸ مقبره شهدای گمنام که در سطح شهر هستند، برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.