• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
10

سرای وزیر از اولویت‌های میراث فرهنگی قزوین در مرمت و ساماندهی

  • کد خبر : 3139
  • 13 دسامبر 2021 - 5:32
سرای وزیر از اولویت‌های میراث فرهنگی قزوین در مرمت و ساماندهی

گردشگرآنلاین – معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: مرمت و ساماندهی سرای وزیر که در بافت تاریخی و در قلب مجموعه بازار سنتی قزوین قرار دارد، از دغدغه ها و اولویت های مرمتی این اداره کل به شمار می رود.

احسان نورانی با اعلام این خبر افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین برای مرمت و ساماندهی سرای وزیر درخواست اختصاص اعتبار داده است.

وی با بیان اینکه با توجه به وقفی بودن سرای وزیر کار و نیازمندی این مجموعه به اعتبار قابل توجه در زمینه ساماندهی، مرمت این مجموعه باید با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام شود،اظهار داشت: سال گذشته طرح بی خطرسازی دیواره جنوبی این بنا که وضعیت نامناسبی داشت، با مشارکت اوقاف و میراث فرهنگی و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین به انجام رسید.

نورانی یادآور شد: سرای وزیر قزوین از بناهای تاریخی مربوط به دوره قاجار است و در فهرست آثار ملی قرار دارد.

این مسوول گفت: چندین سرای تاریخی در قزوین وجود دارد که نیاز مبرم به مرمت و ساماندهی دارند با این وجود اعتبارات مرمتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محدود است بنابراین باید از ظرفیت سایر نهادها مانند شهرداری ها و بخش خصوصی برای ساماندهی و احیای آنها استفاده کرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین همچنین از آغاز مرمت یکی از حجره های کاروانسرای تاریخی رضوی قزوین به شکل مشارکتی خبر داد و گفت: در این پروژه مصالح مورد نیاز از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان تامین شده است.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.