• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
8

مزایای مراقبت های بهداشتی فراساحلی؛ چگونه با توریسم پزشکی سالم بمانیم

  • کد خبر : 3653
  • ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۸:۰۸
مزایای مراقبت های بهداشتی فراساحلی؛ چگونه با توریسم پزشکی سالم بمانیم

گردشگرآنلاین – ساحل دریا از جذاب ترین عرصه ها برای گردشگران است اما برخی مشکلات بهداشتی فراساحلی هست که با توریسم پزشکی می توان جلوی آنها را گرفت.

به گزارش گردشگرآنلاین، توریسم پزشکی را می‌توان به عنوان تدارکاتی برای بیماران برای سفر به خارج از ساحل در جستجوی روش‌های پزشکی و جراحی سریع‌تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و ایمن‌تر تعریف کرد. مجموعه ای از عوامل مختلف باعث شده است که بسیاری از مردم از کشورهای صنعتی به منظور دریافت درمان با کیفیت بالا مهاجرت کنند. دلایل مختلف عبارتند از مسائل مربوط به هزینه، سهولت و مقرون به صرفه بودن سفرهای بین المللی، صف های طولانی خسته کننده در بسیاری از کشورها و بالاتر از همه بهبود استانداردهای فناوری مراقبت های بهداشتی در بسیاری از کشورهای جهان. هم بخش بهداشت و هم صنعت گردشگری به تسهیل روند در این کشورها کمک می کند.

مفهوم گردشگری پزشکی در واقع به یونان باستان باز می گردد، جایی که زائران و بیماران از سراسر دریای مدیترانه به پناهگاه خدای شفابخش، اسکلپیوس، در اپیداوروس می آمدند. در قرن هجدهم اروپاییان ثروتمند آلمانی به آبگرم های مدیترانه سفر کردند. قرن بیست و یکم صنعت گردشگری پزشکی را فراتر از ثروتمندان و افراد ناامید ارائه خدمات درمانی و حمل و نقل کم هزینه برده است. اوقات فراغت، تفریح ​​و آرامش همراه با مراقبت های بهداشتی مرتبط با آن، گردشگری پزشکی را به شکل رایج تعطیلات تبدیل کرده است.

گردشگری پزشکی فرصتی را برای بیمارستان ها فراهم می کند تا از پتانسیل بازار بین المللی مراقبت های بهداشتی استفاده کنند و در نهایت از کسب و کار خود استفاده کنند. پیشرفت فناوری پزشکی، افزایش امکانات حمل و نقل و ضرورت مراقبت های بهداشتی با کیفیت فوری، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را تشویق به جهانی شدن کرده است. گردشگران پزشکی مسافت های زیادی را برای جستجوی پزشکان و بیمارستان های درجه یک جهانی با توریسم پزشکی طی می کنند. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان در حال سرمایه گذاری برای دستیابی به فناوری پیشرفته و سرمایه گذاری در زمینه های جدیدترین تحقیقات پزشکی هستند. آنها حتی خدمات غیرپزشکی سودآوری مانند خدمات مهمان نوازی، امکانات آبگرم و خدمات پیک آپ در توریسم پزشکی را برای تسهیل اقامت و درمان مشتریان بین المللی خود ارائه می دهند.

یکی از دلایل اصلی جذابیت گردشگری پزشکی برای بسیاری از مردم این است که خدمات درمانی را با هزینه نسبتا کم ارائه می دهد. علاوه بر این، سیستم های مراقبت های بهداشتی عمومی در کشورهای توسعه یافته بسیار سنگین هستند و سفر به سرزمین های خارجی برای درمان فوری اغلب راه حلی برای این مشکل است. گردشگری پزشکی محبوب و پذیرفته شده است زیرا کمک های پزشکی همراه با درمان پنج ستاره و تعطیلات اختصاصی را برای بیماران فراهم می کند. تایلند و هند از جمله نقاط محبوب در حال ظهور برای گردشگری پزشکی هستند. دولت این کشورها با موفقیت رهبری خود را برای کمک به توسعه صنعت گردشگری پزشکی به کار گرفته اند.

هند یکی از بازیگران پیشرو در صنعت گردشگری پزشکی امروزه است. جراحی زیبایی و درمان‌های دندان معمولاً همان چیزی است که گردشگران پزشکی به دنبال آن بوده‌اند، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد که حتی جراحی چشم، دیالیز کلیه و پیوند اعضا از جمله رایج‌ترین روش‌هایی هستند که مسافران پزشکی به دنبال آن هستند. به ویژه، هند با توریسم پزشکی و در جراحی قلب باز، جراحی قلب کودکان، پیوند مغز استخوان و درمان سرطان سرآمد است. بیمارستان ها مجهز به جدیدترین تجهیزات تشخیصی الکترونیکی و پزشکی هستند. داروها نیز الزامات سختگیرانه سازمان غذا و داروی ایالات متحده را برآورده می کنند و حتی واجد شرایط استانداردهای آمریکایی برای کیفیت مراقبت هستند.

بازاریابی امکانات خود با وب سایت های آموزنده در گردشگری پزشکی تشریح طرح‌های قیمت‌گذاری شفاف و در دسترس بودن آخرین تجهیزات پزشکی، روند روز است. از آنجایی که بیماران بیشتر و بیشتری از کشورهای ثروتمند به دنبال گزینه های موثر در خارج از کشور هستند، صنعت گردشگری پزشکی و توریسم پزشکی با سرعت زیادی در حال گسترش است. البته تحولات منجر به فعالیت‌های اقتصادی مختلف دیگری می‌شود که در آن عنصر اصلی همیشه کیفیت باقی خواهد ماند.

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Christine Macguire است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.