• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

مسابقه دو فرا استقامت فیرپلی کیش آغاز شد

  • کد خبر : 5505
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
مسابقه دو فرا استقامت فیرپلی  کیش آغاز شد

گردشگرآنلاین – جام فجر مسابقه دو فرا استقامت فیرپلی با حضور ۲۰۰ ورزشکار زن و مرد دو و میدانی از سراسر کشور در جزیره کیش آغاز شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مسابقه دو فرا استقامت فیرپلی در بخش آقایان و بانوان برگزار می شود که ساعت ۶ صبح امروز با در رشته ۱۰ کیلومتر رده سنی بالای ۴۰ سال آقایان مقایل پارک برفی پنگوئن آغاز شد.

هر ۲ بخش زنان و آقایان به صورت جداگانه در قالب چهار ماده ماراتن ۱۰ کیلومتر (رده سنی آزاد)، رده سنی بالاتر از ۴۰ سال،  رده سنی ۳۰ تا ۴۰ و چهار دور پنج کیلومتری امدادی (رده سنی آزاد) در بخش آقایان است.
در این مسابقات ۹۵ ورزشکار زن و ۱۰۵ ورزشکار آقا در قالب تیم های پتروشیمی جم، کلر بارس، سه گانه اف و ب جزیره کیش، دوندگان کویر یزد و انجمن کارگران مازندان حضور دارند.
رویداد ورزشی جام فجر دو فرا استقامت فیرپلی کیش با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و اصول بازی منصفانه ایده‌آل از جمله دوستی، احترام، رقابت سالم، حس همبستگی، لذت بردن از تلاش در میادین رقابت، توسعه رشته دو و میدانی به عنوان ورزش سلامت محور و در دسترس، افزایش بهره وری نیروی انسانی شرکت ها از طریق سبک زندگی فعال و حضور در فعالیت های ورزشی رقابتی برگزار می شود.
فراهم کردن فرصت برابر برای شرکت کنندگان جهت دستیابی به رقابت یکسان با عدم حضور نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی و لیگ دو و میدانی، معرفی و توسعه برندهای ایرانی در توسعه کسب و کارها در اقتصاد کشور و بهره مندی از محبوبیت و ظرفیت های ورزشی در توسعه برند از دیگر اهداف این مسابقات است.
به گزارش گردشگر آنلاین، این رویداد با همکاری فدراسیون ورزش کارگری، انجمن بین المللی بازی منصفانه فتیان، مجموعه گردشگری برفی پنگوئن، مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش، سازمان جهانی بازی منصفانه، سازمان منطقه ازاد ، شرکت عمران، آب خدمات کیش، انجمن ورزش شرکت ها برگزار می شود.
مسابقات والیبال سالنی کارگران فولاد کشور، مسابقات کراسفیت کشوری، جام شطرنج، سوارکاری (تور، درساژ و پرش)، غواصی، دو فرا استقامت نیز از جمله مسابقات و رویدادهای ملی برنامه ریزی شده در فصل زمستان است.
کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.
هم اکنون ۴۰ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که مرکز ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.
این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5505

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.