• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

مسجد جامع یزد میزبان نمایش کارکردهای واقعی مسجد در ایام نوروز

  • کد خبر : 7356
  • 21 مارس 2022 - 14:13
مسجد جامع یزد میزبان نمایش کارکردهای واقعی مسجد در ایام نوروز

گردشگرآنلاین – نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد از نمایش کارکردهای واقعی مسجد در ایام نوروز در مسجد جامع یزد خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از یزد،‌ سید ناصر حیدری مسئول نوروزگاه نور واقع در مسجد جامع در این رابطه گفت: با توجه به  اینکه مسجد جامع یکی از محوری‌ترین اماکن در نوروز و طول سال مورد توجه  گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد، بر خود وظیفه دانستیم  اصلی ترین کارکرد این مسجد را در این ایام به نمایش بگذاریم.

وی در خصوص برنامه های فرهنگی اجرا شده در نوروزگاه نور ابراز داشت: بر همین اساس به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و با همکاری اداره اوقاف تلاش کردیم تا در این ایام برنامه هایی شامل مولودی خوانی، تلاوت قرآن، کتابخوانی، خانه کودک، پاتوق خوانش کتاب، کافه شهدا، مشاوره دینی و خانواده، نمایشگاه معرفی مسجد و تور ۳۶۰ درجه مجازی که در واقع کارکردهای مسجد بشمار می‌روند به مسافران و همشهریان معرفی کنیم.

حیدری با اشاره به راه اندازی پایگاه های مقاومت آیت الله مصباح یزدی و حضرت زهرا(س) در مسجد جامع ابراز داشت: با دستور نماینده محترم ولی فقیه در استان آیت الله ناصری این پایگاه ها راه اندازی شد تا بتوانیم در راستای معرفی بیش از پیش کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مسجد گام برداریم.

بیشتر بخوانید:
۳۳ بقعه خراسان شمالی میزبان زائران در طرح آرامش بهاری است
توسعه زیرساخت های گردشگری جزو اولویت های شورای شهر یزد است
موزه خودروهای تاریخی ایران با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومانی افتتاح شد

نائب رئیس شورای اسلامی شهر یزد درباره الزام استفاده از پوشش چادر برای ورود به مسجد جامع ابراز داشت: در هر کجای دنیا برای ورود بانوان به اماکن مذهبی کدهای اخلاقی خاصی وجود دارد که در کشور ما هم برای ورود به اماکن مذهبی و حرم اهل بیت(ع) باید از چادر استفاده کنند و برای همین این اتفاق در مسجد جامع نیز اجرا شد.

وی در پایان مسجد جامع را پربازدیدترین جاذبه گردشگری یزد برشمرد و ابراز داشت: به طور میانگین روزانه از مجموعه مسجد جامع یزد بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر بازدید شده است که از این لحاظ رکورددار در بین بنا‌های تاریخی و گردشگری استان  است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.