• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

مسیرهای گردشگری کردستان و کرمانشاه باید به مرکز ایران وصل شود

  • کد خبر : 3904
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۸:۵۹
مسیرهای گردشگری کردستان و کرمانشاه باید به مرکز ایران وصل شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: مسیرها و ظرفیت‌های گردشگری ( اورامان کردستان، تخت سلیمان آذربایجان غربی و بیستون کرمانشاه) به عنوان یک هلال دیده شود و این مسیرها به مرکز ایران وصل شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، یعقوب گویلیان ظهر امروز در شانزدهمین نشست کمیسیون گردشگری اتاق سنندج، تخت سلیمان و بیستون را جزو آثار برتر جهانی دانست و افزود: این آثار تاریخی بیانگر فرهنگ و طبیعت چند هزار ساله ایران باستان است لذا ضرورت دارد این آثار با تمام ساختار معماری و بعد گردشگری آن حفظ و نگهداری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: مسیرها و ظرفیت‌های گردشگری ( اورامان کردستان، تخت سلیمان آذربایجان غربی و بیستون کرمانشاه) به عنوان یک هلال دیده شود و این مسیرها به مرکز ایران وصل شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری استان کردستان، اظهار کرد: از ظرفیت صنایع دستی می‌توان در راستای اشتغالزایی، سرمایه‌گذاری و توسعه استان بهره گرفت.

وی همچنین از گردشگری سلامت به عنوان  ظرفیت اقتصادی نام برد و گفت: از این ظرفیت می‌توان به عنوان فرصتی جهت سرمایه‌گذاری و ارزآوری در استان بهره گرفت.

گویلیان یادآور شد: با حمایت بخش خصوصی می‌توان در حوزه سلامت پزشکی تورهایی وارد ایران کرد و به توسعه توریسم کشور کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا در جهان به صنعت گردشگری آسیب جدی وارد کرده است، تصریح کرد: میراث فرهنگی در راستای توسعه گردشگری برنامه‌های خاصی دنبال می‌کند‌ امید است با همکاری بخش خصوصی و دولتی این صنعت به بهترین شکل توسعه پیدا کند.

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان گفت: علیرغم اینکه خوشه‌های صنعتی کسب و کار در سال‌های گذشته روند کندی طی کرده است  اما با توجه به ظرفیت‌های استان خوشه سنگ قروه و خوشه فرش بیجار در استان فعال شده است.

احمد خسروی عنوان کرد: خوشه گردشگری، it  و خوشه توت فرنگی و عسل از خوشه‌های مورد توجه شرکت شهرک‌هاست.

رسانه‌ها می‌توانند به توسعه اقتصادی جامعه کمک کنند

به گزارش گردشگر آنلاین، مختار هاشمی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق سنندج نیز گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را بررسی و حل کرد و راهکارهای سازنده از سوی اندیشمندان ارایه کرد.

وی ضمن قدردانی از رسانه‌های جمعی استان بویژه خانه مطبوعات استان تصریح کرد: ضرورت دارد کمیته رسانه در کمیسیون گردشگری تشکیل شود.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره جایزه رسانه‌ای پینووس در استان از برگزاری سومین دوره آن در استان خبر داد.

هاشمی تصریح کرد: خبرنگاران می‌توانند آثار خود را که از ۱۵ مرداد لغایت ۱۵ دی ۱۴۰۰ در رسانه‌های استان منتشر شده است تا تاریخ ۲۰ دی به دبیرخانه جایزه رسانه‌ای پینووس ارسال کنند.

گردشگری کرمانشاه

گردشگری کرمانشاه

وی ثبت جهانی هورامان و آموزش را از محورهای سومین دوره جایزه رسانه‌ای پینووس عنوان کرد و افزود: خبرنگاران می‌توانند آثار خود را در قالب‌های گزازش، مصاحبه، یادداشت، تحلیل و عکس خبری جهت شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.

توسعه گردشگری به اشتغالزایی در استان کمک می کند

فرماندار سنندج نیز گفت: توسعه گردشگری بهترین ظرفیت برای حل معضل بیکاری و اشتغالزایی است.

یحیی نظری توسعه گردشگری را نیازمند هم افزایی و تعامل بخش خصوصی و دولتی دانست و افزود: ارتباطات می تواند پاسخگوی مطالبات مردم در زمینه اشتغال باشد.

 وی با اشاره به اینکه اپیدمی کرونا آسیب جدی به بخش‌های اقتصادی بویژه حوزه گردشگری وارد کرده است بر رعایت پروتک‌ های بهداشتی بمنظور ریشه‌کنی این بیماری و پیشگیری از بازگشت به وضعیت قرمز تاکید کرد.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.