• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
امام جمعه آبگرم مطرح کرد

مشکلات زیست محیطی بخش آبگرم قزوین و غفلت از ظرفیت گردشگری

  • کد خبر : 11177
  • 10 سپتامبر 2022 - 12:59
مشکلات زیست محیطی بخش آبگرم قزوین و غفلت از ظرفیت گردشگری
گردشگرآنلاین - امام جمعه بخش آبگرم قزوین گفت: هدف از پیگیری مطالبات آبگرم پیشگیری از سیل و خسارت‌های آن، رفع مشکلات زیست محیطی، فاضلاب و موارد این‌چنینی است لذا تنها راه رفع مشکلات این رودخانه احداث دیواره ساحلی در ۲ طرف و جداسازی فاضلاب است.

به گزارش گردشگرآنلاین از قزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عسگری با اشاره به اینکه امروزه یکی از منابع جذب گردشگر، استفاده بهینه از آب‌های گرم و معدنی است، بیان کرد: متأسفانه امکانات رفاهی و راه‌های دسترسی چشمه آبگرم قزوین مناسب نیست؛ این رودخانه سه کیلومتر طول دارد اما متأسفانه بخش زیادی از فاضلاب منطقه آبگرم به آن وارد می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست‌محیطی، بهداشتی و ایجاد بوی تعفن شده است. همین موضوع باعث شده تا میل و رغبتی برای استفاده از چشمه آبگرم نیز وجود نداشته باشد.

وی گفت: بستر رودخانه کوهی و سنگی است و نمی‌توان چاه فاضلاب در آن حفر کرد زیرا به منبع و چشمه اصلی آبگرم می‌رسد. برای شبکه فاضلاب در پایین دست زیرساخت و بسترهای لازم فراهم شده است اما لوله‌کشی فاضلاب انجام نشده و همین وقفه‌ها موجب ایجاد مشکلات زیست‌محیطی بسیار در این منطقه شده است.

امام جمعه بخش آبگرم قزوین تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای مدعی است که به دلیل وجود رودخانه؛ مالک آن منطقه است. از سوی دیگر شهرداری نیز با در دست داشتن مدارکی، مجوز ساخت‌وساز صادر کرده و تعدادی واحد مسکونی و مغازه در بستر رودخانه احداث شده است. از طرفی بحث سیل نیز مطرح است و با وجود واحدهای مسکونی و مغازه‌ها، در صورت بارش باران بسیار ممکن است خسارت‌های ناگواری به بار آید.

وی گفت: هدف از پیگیری این مطالبه پیشگیری از سیل و خسارت‌های آن، رفع مشکلات زیست محیطی، فاضلاب و موارد این‌چنینی است لذا تنها راه رفع مشکلات این رودخانه احداث دیواره ساحلی در ۲ طرف و جداسازی فاضلاب است.

این مسئول ادامه داد: ظرفیت آبگرم قزوین اگر بیشتر از سرعین اردبیل نباشد کمتر نیست اما متأسفانه از این ظرفیت استفاده چندانی نمی‌شود.

وی افزود: قزوین در تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری درمانی دارای ظرفیت‌های بالایی است اما متأسفانه به‌دلیل نداشتن امکانات زیربنایی این ظرفیت نتوانسته در راستای توسعه اقتصادی و رونق اشتغال مثمرثمر باشد. اگر امکانات رفاهی و زیرساختی فراهم شود قطعاً تعداد زیادی از مسافران از این ظرفیت استفاده می‌کنند و موجب جذب گردشگر و سرمایه خواهد شد.

حجت‌الاسلام عسگری در پایان خاطرنشان کرد: با فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم و جذب سرمایه، درآمد و وضعیت اقتصادی مردم منطقه نیز افزایش می‌یابد و بسیاری از مشکلات از جمله اشتغال نیز رفع می‌شود.

مشکلات زیست محیطی بخش آبگرم قزوین و غفلت از ظرفیت گردشگری

مشکلات زیست محیطی بخش آبگرم قزوین و غفلت از ظرفیت گردشگری

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.