• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد:

مشکلات پروازی از معضلات جدی حوزه گردشگری

  • کد خبر : 11112
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۸
مشکلات پروازی از معضلات جدی حوزه گردشگری
گردشگرآنلاین - وزیر میراث فرهنگی گفت: مسئله پروازی یکی از معضلات جدی در حوزه گردشگری است.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان شمالی، عزت الله ضرغامی در حاشیه مشکلات پروازی سفر به خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر برای سفر به کربلا برای مراسم اربعین حسینی ۴۰۰ هزار متقاضی وجود دارد اما هم اکنون ظرفیت برای ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد.

وی افزود: مذاکراتی با وزارت راه انجام شده تا بخشی از امکانات پروازی را در اختیار حوزه گردشگری قرار دهد و یک توزیع مناسب در این حوزه ایجاد شود تا با مشکلات پروازی مواجه نشویم.

ضرغامی در ارتباط با راه اندازی پنجره واحد در وزارت میراث فرهنگی نیز بیان کرد: یکی از اقداماتی که در این حوزه انجام شده، تفویض اختیار در وزارتخانه است که در این راستا ۲۶ خدمت وزارتخانه به مراکز استان ها تفویض شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا در حوزه صنایع دستی از ۲۹۹ رشته صنایع دستی، برای سرمایه گذاری در ۲۶۰ رشته اعلام شده نیاز به مجوز نیست و ثبت نام به منزله مجوز است.

استان خراسان شمالی به مرکزیت شهرستان بجنورد، در شمال شرقی ایران واقع است. این استان در سال ۱۳۸۳ و پس از تقسیم استان خراسان به سه استان، ایجاد شد. اکثریت مردم خراسان شمالی شیعه و اقلیت قابل توجه آن اهل سنت هستند. گروه‌های قومی استان شامل کردهای کرمانج، ترک، فارس، تات و ترکمن می‌باشد.

مساحت این استان ۲۸٬۴۳۴ کیلومتر مربع بوده که رتبه پانزدهم را در کشور دارد. جمعیت استان خراسان شمالی طبق سرشماری در سال ۱۳۹۵، برابر با ۸۶۳٬۰۹۲ نفر در قالب ۲۰۹۸۵۰ خانوار بوده‌است. بجنورد، شیروان و اسفراین به ترتیب پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های استان خراسان شمالی به حساب می‌آیند.

این استان، دارای دو فرودگاه داخلی است: فرودگاه بین‌المللی بجنورد در حاشیه بجنورد است که پروازهای روزانه و هفتگی به تهران دارد و فرودگاه جاجرم که در شرق شهر جاجرم قرار دارد، در انتظار صدور مجوز احداث می‌باشد.

همچنین این استان فاقد راه‌آهن بوده و فقط در حاشیه جنوب باختری آن ایستگاه راه‌آهن جاجرم فعال است که خط راه‌آهن تهران-مشهد از آن عبور می‌کند.

مشکلات پروازی از معضلات جدی حوزه گردشگری

مشکلات پروازی از معضلات جدی حوزه گردشگری

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.