• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

مشکلی برای اسکان زائران دهه پایانی صفر نداشتیم

  • کد خبر : 12079
  • 28 سپتامبر 2022 - 9:01
مشکلی برای اسکان زائران دهه پایانی صفر نداشتیم
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از وضعیت مطلوب اسکان در مشهد خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، یوسف بیدخوری در خصوص وضعیت اسکان در مشهد اظهار کرد: بخشی از مدارس که خانواده‌ها و کاروان‌ها در آن اقامت دارند تکمیل شده است، اما در قسمت بوستان‌های زائرپذیر، سالن‌های ورزشی و مدارس ظرفیت خالی وجود دارد، اما سایر ظرفیت‌ها تکمیل شده است.

وی ادامه داد: اماکن اقامتی موقت و اضطراری در نقاط مختلف شهر و در مسیرهای ورودی زائران به شهر پیش‌بینی شده است، زائران در صورت نیاز به اسکان، با شماره تلفن ۳۷۰۴۵ – ۰۵۱ قرارگاه خدمات‌رسانی به زائران در دهه آخر صفر تماس بگیرند. این شماره تلفن به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی زائران است و علاوه بر راهنمایی برای اسکان به شکایت‌های زائران نیز رسیدگی می‌شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: در مجموع با توجه به ظرفیت‌های اعلام شده در بخش ادارات برخی از زائران در این اماکن اسکان یافته‌اند. در نهایت هیچ مشکلی بابت اینکه زائری برای اسکان بلاتکلیف باشد نداریم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد موضوع اسکان زائران دهه پایانی صفر را بدون مشکل پشت‌سر گذاشتیم. امیدوارم در سایر قسمت‌ها معضل و مشکل دیگری وجود نداشته باشد.

بیدخوری گفت: شب گذشته زائران پیاده که محل اسکان نداشتند در بدو ورود به مشهد به سالن‌های شهرداری هدایت می‌شدند که سالن‌های شهرداری نیز تکمیل نشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ظرفیت واحدهای رسمی در حال تکمیل شدن است از ظرفیت مراکز اسکان اضطراری شامل مدارس، بوستان‌های زائرپذیر و سالن‌ها، موکب‌ها و فضاهای تجهیز شده استفاده می‌شود.

مهم‌ترین مکان مذهبی شهر مشهد که مهم‌ترین مکان مذهبی ایران نیز هست، حرم علی بن موسی‌الرضا است که سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر داخلی و دو میلیون زائر خارجی است. موزه‌های آستان قدس رضوی نیز — که خود شامل چندین موزه است — در مجموعهٔ حرم قرار دارد.

مشکلی برای اسکان زائران دهه پایانی صفر نداشتیم

مشکلی برای اسکان زائران دهه پایانی صفر نداشتیم

منبع: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.