• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

“مشگین‌شهر” برای رویداد بین‌المللی ۲۰۲۳ آماده می‌شود

  • کد خبر : 4821
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
“مشگین‌شهر” برای رویداد بین‌المللی ۲۰۲۳ آماده می‌شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با راه‌انداری موزه باستان‌شناسی و اجرای فاز دوم پایگاه ملی شهریری مشگین‌شهر برای رویداد بین‌المللی ۲۰۲۳ آماده می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از اردبیل، نادر فلاحی در جلسه ستاد خدمات سفر مشگین‌شهر اظهار داشت: مشگین‌شهر به عنوان قطب گردشگری فعال شمال غرب‌کشور با راه‌انداری موزه باستان شناسی و اجرای فاز دوم پایگاه ملی شهریری و تقویت زیرساخت‌های گردشگری برای رویداد بین‌المللی ۲۰۲۳ آماده می‌شود.

وی گفت: بیش از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای حفاظت، مرمت و نگه‌داری مجموعه تاریخی شهریری از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تلاش داریم با بهره‌برداری و افتتاح موزه باستان‌شناسی مشگین‌شهر و رونمایی از جام زرین مشگین شهر با اعتبار تخصیص یافته از محل سفر ریاست جمهوری، مطالبه چندین ساله مردم فرهنگ دوست شهرستان مشگین‌شهر تحقق یابد.

فلاحی گفت: بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری و افتتاح این موزه در نظر گرفته شده، در حالی که اعتبارات عمرانی یک ساله استان در حوزه میراث فرهنگی کمتر از چهار میلیارد تومان است و این نشان دهنده اهمیت بیش از پیش شهرستان مشگین‌شهر به عنوان قطب گردشگری فعال در شمال غرب کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت های اردبیل در رویداد بین‌المللی ۲۰۲۳ گفت: فعال بودن استان در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن، به ضرورت فعال بودن اقتصاد گردشگری به عنوان اقتصاد مردم پایه در کنار این حوزه‌ها و مردم محور شدن اقتصاد گردشگری و همکاری و همدلی سایر دستگاه‌های اجرایی در این راستا است.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: افتخار میزبانی رویداد بین المللی ۲۰۲۳ در سایه رقابت با استان‌هایی، چون خراسان رضوی، گلستان و شیراز و با همت و تلاش مسئولان استانی و البته ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خدادادی گردشگری طبیعت، ابنیه تاریخی و صنایع دستی استان در آخرین نشست اعضای کشور‌های عضو اکو در سال ۱۳۹۸ در شهر خجند تاجیکستان محقق شد.

فلاحی خواستار همکاری و همدلی مسئولان هریک از شهرستان‌های استان در این فرصت باقی مانده برای انجام برنامه‌ریزی‌های لازم و ویژه در زمینه معرفی قابلیت‌های گردشگری و سرمایه گذاری شهر خود در سطح بین المللی، اجرا و تقویت زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد اشتغال و پویایی در این رویداد بین‌المللی شد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4821

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.