• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

معرفی منطقه اورامانات در نمایشگاه دبی

  • کد خبر : 1966
  • 17 نوامبر 2021 - 16:16
معرفی منطقه اورامانات در نمایشگاه دبی

گردشگرآنلاین – معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: اورامانات در نمایشگاه اکسپو دبی معرفی می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی صابر اظهار کرد: از آغاز اعمال محدودیت‌های کرونایی مختلف در حوزه گردشگری مراکز اقامتی به حالت تعطیل یا نیمه فعال درآمده که سبب کاهش ورود گردشگران به استان کرمانشاه شد.

او  افزود: با برطرف شدن ممنوعیت فعالیت مراکز اقامتی و هتل‌ها در تمامی شهر‌ها از اواسط سال ۹۹ و انجام واکسیناسیون عمومی روند کاهشی ورود گردشگر بهبود پیدا کرده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به تسهیلات اعطا شده به مراکز گردشگری، بیان کرد: ۱۹ میلیارد تومان تقاضای تسهیلات در استان کرمانشاه به ثبت رسیده که تا کنون ۹ میلیارد تومان آن پرداخت و ۱۰ میلیارد تومان در مراحل تکمیل پرونده در بانک‌های عامل بوده و به زودی پرداخت می‌شود.

صابر در خصوص برگزاری تور‌های مسافرتی توسط آژانس‌های گردشگری گفت: با توجه به رفع محدودیت پرواز‌ها در حال حاضر تور‌های مسافرتی، به روال قبل از کرونا برگشته و با رعایت بخش‌نامه‌های ستاد ملی کرونا و درستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

او  بیان کرد: عوامل برگزاری تور‌ها از جمله راهنمایان گردشگران، رانندگان وسایل نقلیه و کارکنان اقامتگاه‌ها باید حتماً ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به ثبت ملی منطقه اورامانات، اظهار کرد: به منظور معرفی این منطقه تولید محتوا در قالب کلیپ‌هایی به زبان‌های بین‌المللی از قبیل انگلیسی و ایتالیایی صورت گرفته که اسفند ماه در نمایشگاه اکسپو دبی به نمایش در خواهد آمد.

صابر اضافه کرد: اعتبار‌های جدید با توجه به ثبت جهانی منطقه اورامانات برای فراهم سازی زیرساخت‌های لازم به خصوص در روستا‌های گردشگر پذیر و مناطق دارای قابلیت توسعه گردشگری اختصاص یافته است.

او با بیان معرفی کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا از طرف یونسکو گفت: این امر با تلاش‌های میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه و بخش خصوصی در تهیه و معرفی غذا‌های بومی و محلی به کارشناسان اعزامی یونسکو محقق شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: معرفی یک قابلیت از جانب یونسکو خود نوعی اطلاع رسانی به جامعه بین المللی بوده و ما نیز با تولید محتوا در نمایشگاه بین‌المللی و فضای مجازی به معرفی هرچه بهتر جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه کمک می‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.