• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

معرفی ۵۰ اثر صنایع‌‎دستی زنجان برای دریافت نشان ملی ۱۴۰۰

  • کد خبر : 3777
  • 26 دسامبر 2021 - 12:22
معرفی ۵۰ اثر صنایع‌‎دستی زنجان برای دریافت نشان ملی ۱۴۰۰

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، از انتخاب و معرفی ۵۰ اثر صنایع‌دستی زنجان برای دریافت نشان ملی امسال خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، امیر ارجمند اظهار کرد: دو جلسه داوری نشان ملی صنایع‌دستی با حضور داوران استانی برگزار شد که در میان پنجاه اثر صنایع‌‎دستی زنجان هنرمندان که در این مرحله امتیاز کافی را کسب کردند، انتخاب و برای داوری نهایی به استان قزوین ارسال خواهد شد.

وی افزود: در این دوره از داوری نشان ملی به میزبانی استان، شاهد آثار قابل‌ توجه و مرغوبی از هنرمندان زنجانی بودیم. معیارهای ارزیابی آثار در این محصولات شامل مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و عرضه در بازار است.

ارجمند با بیان اینکه در این داوری از آثار ارائه‌ شده صنایع‌دستی پنجاه اثر به مرحله ملی معرفی شد، یادآور شد: آثاری که برای دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا داوری شدند، شامل رشته‌های ملیله‌کاری، چاقوسازی، مسگری، زیورآلات سنتی، قلم‌زنی، چاروق‌دوزی، گیوه‌دوزی، ابزارآلات چوب، ساز سنتی هستند.

این مسئول با توجه به حضور پررنگ صنعتگران زنجانی در این دوره، خاطرنشان کرد: تعداد هنرمندان استان در هر دوره از نشان ملی نشان‌دهنده عزم جدی هنرمندان و مدیران شهرستان‌ها برای ارتقا و رشد هر چه بیشتر حوزه صنایع‌‎دستی زنجان است.

از انواع صنایع دستی پرطرفدار و مشهور در استان زنجان می‌توان به چاقوسازی، گلیم بافى، جاجیم بافی، چاروق دوزی، سفالگری، ملیله کارى، فرش بافى، فلزکارى، مسگرى و نقره سازى اشاره کرد. به گفته معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، ۳۰۰ واحد تولید صنایع‌دستی در ۸۰ رشته در این استان فعال هستند و زنجان در بحث فلزکاری جزو ۶ استان برتر کشور به شمار می‌آید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با صنایع دستی زنجان بیشتر آشنا کنیم.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.