• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

مغفول ماندن گردشگری آبی در گلستان

  • کد خبر : 13121
  • 23 اکتبر 2022 - 11:53
مغفول ماندن گردشگری آبی در گلستان
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان در دیدار با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، با اشاره به مغفول ماندن گردشگری آبی در گلستان، گفت: «توسعه و رونق گردشگری آبی در سطح استان علاوه‌بر افزایش درآمد مردم روستاهایی که سدها و آب‌بندان‌ها در آن وجود دارند، موجب تنوع زیرساخت‌ها و جذب گردشگر می‌شود.»

به‌گزارش  گردشگرآنلاین از گلستان، محمدجواد ساوری در دیدار سیدمحسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، گفت: «چرخه توسعه استان چرخه معیوبی است؛ باید تلاش کنیم با داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان، اقتصاد و گردشگری آبی را به سمت رونق و شکوفایی هدایت کنیم.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تصریح کرد: «گردشگری آبی ظرفیت مغفول‌مانده در استان است که با توجه به داشته‌ها(سدها و آب‌بندان‌ها) نتوانستیم به‌درستی از آن در راستای رونق گردشگری بهره ببریم.»

او خاطرنشان کرد: «گلستان با برخورداری از سدها و آب‌بندان‌ها، ظرفیت مناسبی برای گردشگری آبی دارد که برای بهره‌مندی از پتانسیل‌های این نوع از گردشگری نیازمند جذب مشارکت بخش خصوصی هستیم.»

ساوری تأکید کرد: «باید تلاش کنیم گردشگری به‌عنوان محور توسعه استان به جایگاه واقعی خود در رونق اقتصادی و درآمد سرانه استان دست یابد.»

دریاچه ها , تالاب ها , چشمه ها , آبشارها و رودخانه ها همواره در فصول مختلف سال پذیری گروه های متفاوتی از گردشگران و بازدیدکنندگانی هستند که برای گذراندن اوقات فراغت , تفریح و کسب لذت و یا با مقاصد درمانی به این منابع گردشگری مراجعه می کنند . این دسته از گردشگری واجد ظرفیت هایی است که گاه فراتر از فصول مشخصی در سال است . چشم انداز زمستانی یک آبشار پوشیده از یخ گاه همپایه با جذابیت های آن در فصل تابستان می تواند گروههایی از طبیعت گردان را به سوی خود جلب کند . تالاب ها و دریاچه هایی که در بهار و تابستان گروه هایی از مردم را به سوی خود جلب می کند , در پاییز و زمستان پذیرای طبیعت گردان پرنده نگر است .

گردشگری آبی به هر نوع فعالیتی که با هدف ورزش، تفریح و سرگرمی در ارتباط با آب صورت گیرد اطلاق می‌شود. که بدیهی است تمامی این فعالیت‌ها باید در محیطی دور از محیط زندگی فرد انجام پذیرد تا در حوزه تعریف «گردشگری» نیز بگنجد. فعالیت‌های این قالب از گردشگری را می‌توان در سه گروه عمده: بالا، در سطح و زیر سطح آب تقسیم‌بندی کرد. در منابع مختلف واژه گردشگری آبی با واژه‌هایی چون ورزش، تفریح و سرگرمی نیز همراه بوده که این نشان از نقش بسزای این نوع از گردشگری در پرکردن اوقات فراغت متقاضیان گردشگری دارد.

مغفول ماندن گردشگری آبی در گلستان

مغفول ماندن گردشگری آبی در گلستان

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=13121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.