• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در کالیفرنیا

  • کد خبر : 17638
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در کالیفرنیا
گردشگرآنلاین - مدیران کالیفرنیا، پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکایی، از تصویب قانون ممنوعیت تردد ۲۰۰ هزار خودروی فرسوده با نرخ انتشار بالای گازهای آلاینده خبر داده‌اند.

به گزارش گردشگرآنلاین، بدیهی است که انتشار گازهای آلاینده ناشی از وسایل حمل‌ونقل نقش مهمی در تشدید اثرات دو بحران آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی ایفا می‌کند. به همین دلیل، برنامه‌ریزان در بسیاری از شهرهای جهان عزم خود را جزم کرده‌اند به روش‌های مختلف مانند جایگزینی خودروهای الکتریکی با وسایل نقلیه موتوری نرخ انتشار گازهای آلاینده را در شهرها کاهش دهند. در این راستا، مدیران کالیفرنیا نیز به پیروی از طرحی که در سال ۲۰۱۰ مبنی بر ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده با بالاترین نرخ انتشار گازهای گلخانه‌ای، به‌تازگی از پایان دادن به عبور و مرور ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در سراسر ایالت که ۷۰ هزار دستگاه از آن‌ها را ماشین‌های سنگین تشکیل می‌دهد، خبر داده‌اند.

در سال ۲۰۰۸ نیز قوانین بسیاری در رابطه با کاهش انتشار کربن در کالیفرنیا وضع شد که بر مبنای آن، قرار بود عبور و مرور خودروهایی با وزن بیش از ۱۴ هزار پوند (معادل حدود ۶۳۵۰ کیلوگرم) با موتورهایی که پیش از سال ۲۰۱۰ تولید شده است، ممنوع شود، که این قانون طی چند روز گذشته تصویب شد و قرار است به زودی در سراسر ایالت عملی شود.

جالب است بدانید که محققان کالیفرنیایی نقش مهمی در تصویب نهایی قانون ممنوعیت تردد خودروهای شهری با نرخ بالای انتشار کربن ایفا کردند، چراکه پس از انجام مطالعات مختلف به این نتیجه رسیدند که آلودگی هوا عامل اصلی ابتلای بیش از ۷۰ درصد بیماران مبتلا به انواع سرطان است که تحقیقات بیشتر توسط این افراد حاکی از آن بود که مواد سمی موجود در هوا که از وسایل نقلیه سنگین منتشر می‌شود، بیشترین سهم را در افزایش نرخ سرطان در کالیفرنیا از آن خود کرده است.

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین مانند اتوبوس‌ها و کامیون‌ها تنها مشمول خودروهایی می‌شود که موتورهای آن‌ها قبل از سال ۲۰۱۰ تولید شده است، با این حال سایر وسایل حمل‌ونقلی که از این سال به بعد تولید شده است یا سالانه کمتر از هزار مایل مسافرت را طی کرده است، از این قانون مستثنی خواهد بود.

ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در کالیفرنیا

ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در کالیفرنیا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=17638

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.