• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

مهلت ارسال مقاله به چهارمین همایش ملی ایران‌شناسی تمدید شد

  • کد خبر : 9887
  • 10 آگوست 2022 - 11:51
مهلت ارسال مقاله به چهارمین همایش ملی ایران‌شناسی تمدید شد
گردشگرآنلاین- مهلت ارسال مقالات به چهارمین همایش ملی ایران‌شناسی استان‌ها «تاریخ، فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد» تمدید و زمان برگزاری آن به تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ تغییر یافت.

به گزارش گردشگرآنلاین، مهلت ارسال مقالات به چهارمین همایش ملی ایران‌شناسی استان‌ها، تاریخ، فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد، به دلیل استقبال کم نظیر پژوهشگران تمدید و زمان برگزاری آن به ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ تغییر یافت. همچنین مهلت ارسال متن کامل مقالات (چکیده به همراه اصل مقالات) تا پایان روز ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

مقالات برگزیده چهارمین همایش ملی ایران‌شناسی استان‌ها «تاریخ، فرهنگ و هنر استان کهگیلویه و بویراحمد»، در کتاب مجموعه مقالات همایش چاپ شده و کلیه مقالات در پایگاه‌های استنادی نمایه خواهند شد.

چهارمین همایش ملی ایران‌شناسی استان‌ها «تاریخ، فرهنگ و هنر استان‌ کهگیلویه و بویراحمد» توسط بنیاد ایران‌شناسی با هدف طرحِ فرصت علمی برای پژوهشگران حوزه علوم انسانی در زمینه نقد مطالعات و تحقیقات پیرامونِ تمدن و فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد؛ و دیگر، شناسایی و معرفی جدیدترین یافته‌های پژوهشی در زمینه تمدن و فرهنگ استان و با همکاری شعبه‌ استانی کهگیلویه و بویراحمد، ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. این همایش دارای فراخوان ارسال مقاله در سه محور با موضوع‌های: «باستان‌شناسی و تاریخ استان‌ کهگیلویه و بویراحمد»، «فرهنگ استان‌ کهگیلویه و بویراحمد»، «جغرافیای استان‌ کهگیلویه و بویراحمد» است.

ایران‌ شناسی مطالعهٔ فرهنگ و تاریخ ایران‌زمین را گویند. البته نمی‌توان تعریف دقیقی از ایران‌ شناسی ارائه‌داد که جامع و مانع باشد ولی می‌توان به تعریف‌هایی دست‌یافت که‌بتوان حوزهٔ مطالعه‌های ایران‌شناسی‌را باآن شرح‌داد.

ایران‌شناسی شاخهٔ منظمی از دانش‌است که به‌مطالعهٔ دانش فرهنگی ایران از زمان باستان تاکنون می‌پردازد. (دربرگیرندهٔ ایران‌شناسی کهن و ایران‌شناسی نو). این‌فرهنگ دربرگیرندهٔ تاریخ، ادبیات، هنر و فرهنگ ایران کهن و ایران نو و به‌همراه فرهنگ تودهٔ آن می‌شود. افزون‌براین به مطالعه زبان‌های ایرانی نیز پرداخته می‌شود. ایران‌شناسی دامنهٔ جغرافیایی کشورهای امروزی ایران، افغانستان، ازبکستان و تاجیکستان را دربرمی‌گیرد.

پورداود که آغاز تدریس زبان‌های باستانی را در ایران کلید زده بود در سال ۱۳۲۳ انجمن ایران‌ شناسی را تأسیس کرد. سرانجام مطالعات ایرانشناسی در داخل ایران متمرکزتر شد و با تأسیس دانشگاه و پژوهشگاه ایران مرکز اصلی مطالعات ایرانشناسی در دنیا گشت و ایران‌ شناسان ایرانی نامداری پیدا شدند. در ایران سازمانی به نام بنیاد ایران‌شناسی در حوزه پژوهش‌های ایران‌شناختی فعالیت می‌کند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.