• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

مهم‌ترین دغدغه دانشجویان باستان‌شناسی، بازار کار است

  • کد خبر : 16205
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷
مهم‌ترین دغدغه دانشجویان باستان‌شناسی، بازار کار است
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: مهم‌ترین دغدغه دانشجویان باستان‌شناسی این است که بعد از دانش‌آموختگی، بازار کار به قدر کافی برای این رشته نیست.

به گزارش گردشگرآنلاین از لرستان، عطا حسن‌پور  در نشست تخصصی باستان‌شناسی دانشگاه لرستان که در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، این امید را به دانشجویان داد که اگر یک دانشجوی باستان‌شناسی، خلاق باشد هیچ‌گاه بعد از دانش‌آموختگی، بی‌کار نخواهد بود.

وی در جمع دانشجویان باستان‌شناسی، روی این نکته تصریح کرد: تجربیات ۲۱ ساله خود را در اختیار دانشجویان باستان‌شناسی دانشگاه لرستان قرار خواهد داد تا از بیکاری پسادانش‌آموختگی این دانشجویان، کاسته شود.

حسن‌پور از دانشجویان باستان‌شناسی خواست در دوران تحصیل دانشجویی، حداکثر تلاش و کوشش خود را در زمینه انجام پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی به‌کار گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان یادآور شد: باستان‌شناس باید بتواند تولید محتوا کند و همیشه حرف و طرح علمی برای گفتن، داشته باشد.

وی تأکید کرد: مهم‌ترین دغدغه دانشجویان باستان‌شناسی این است که بعد از دانش‌آموختگی، بازار کار به قدر کافی برای این رشته نیست.

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست.

در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آن ها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند.

مهم‌ترین دغدغه دانشجویان باستان‌شناسی، بازار کار است

مهم‌ترین دغدغه دانشجویان باستان‌شناسی، بازار کار است

منبع: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16205

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.