• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

موزه «ایرانک» رایگان میزبان کودکان می‌شود

  • کد خبر : 14193
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
موزه «ایرانک» رایگان میزبان کودکان می‌شود
گردشگرآنلاین - موزه کودکی «ایرانک» سه روز در هفته، رایگان میزبان کودکان و خانواده‌هایشان است.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، موزه کودکی ایرانک اعلام کرد روزهای یکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته را به بازدیدهای گروهی کودکان و خانواده‌هایشان اختصاص داده است.

هدف از اجرای این طرح در موزه کودک ایرانک به این شرح توضیح داده شده است: «موزه کودکی ایرانک، در این روزگار ناخوش و پراضطراب برای کمک به ساماندهی روحی و روانی کودکان که خواه‌ناخواه متأثر از تشویش‌ها و نگرانی‌های برآمده از خشونت‌های جاری در جامعه هستند، از خانواده‌ها دعوت می‌کند همراه با فرزندان خود به رایگان از موزه بازدید کنند.»

این موزه یادآور شده که تعیین زمانِ بازدید باید با هماهنگی قبلی و از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۳۰۳۹۹۵۰۷۲ باشد.

موزه کودکی ایرانک در بلوار میرداماد، نرسیده به میدان مادر، انتهای خیابان شهید بهزاد حصاری، ساختمان آرشیو اسناد ملی قرار دارد.

این موزه شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

ایرانک (ایران کودکی) یکی از درگاه های موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان است که در سال ۱۳۸۵ با نام بانک اطلاعات فرهنگ و ادبیات کودکان ایران راه اندازی و رونمایی شد. پس از یک دوره کاری و بررسی برآیند کار ایرانک، در هدف ها و چشم اندازهای این نهاد مجازی، بازبینی شد و از سال ١٣٩٠ ایرانک به دو پایگاه داده ها و موزه مجازی بخش شد. هدف از این پیوند از آن رو بود که هریک از این بخش ها نیمرخی از یک سیمای یگانه به شمار می روند که در ارتباط با هم دنیای کودکی را بهتر به نمایش می گذارند.

بخش پایگاه داده های ایرانک با هدف دستیابى پژوهشگران، دانشجویان، استادان‌، نویسندگان‌، تصویرگران، کتابداران و همه دست‌اندرکاران و علاقه مندان فرهنگ و ادبیات کودکان که نیاز به چنین یافته‌ها و اطلاعاتی دارند، پایه‌ریزى شده است.

تمامى منابع اطلاعاتى در دو بخش با دو دیدگاه “درباره کودک و نوجوان” و “براى کودک و نوجوان” براى گروه سنى پیش از تولد تا شانزده سالگی با پوشش موضوعی: تاریخ ادبیات کودکان و نوجوانان، ادبیات شفاهى (افسانه‌ها، متل‌ها، لالایی‌ها)، ادبیات نوشتاری، شخصیت‌شناسى ادبیات کودکان، ادبیات کودکان و نوجوانان جهان و در ایران، مراکز فرهنگى کودکان و حوزه‌هاى موضوعى وابسته است.

موزه «ایرانک» رایگان میزبان کودکان می‌شود

موزه «ایرانک» رایگان میزبان کودکان می‌شود

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=14193

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.