• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

موزه بین‌المللی سیار فرهنگ و صلح مشهد به سیرالئون رسید

  • کد خبر : 1991
  • 18 نوامبر 2021 - 17:43
موزه بین‌المللی سیار فرهنگ و صلح مشهد به سیرالئون رسید

گردشگرآنلاین – رییس گروه موزه‌های اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از سفر موزه بین‌المللی سیار فرهنگ و صلح مشهد به سیرالئون خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمدرضا پهلوان گفت: موزه بین‌المللی سیار سفیران فرهنگ و صلح دارای مجوز رسمی از وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نام “سوسن نیک‌ذات” و تنها موزه سیار کشور است که علاوه بر سفرهای داخلی به بسیاری از کشورهای دنیا سفر کرده است و پیام صلح و دوستی را به کشورهای مختلف رسانده و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورده است.

رییس گروه موزه های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: این سفر با هدف آموزش صنایع دستی به هنرمندان، مدرسان دانشگاه هنر سیرالئون، هم‌چنین برای زنان و مردان این کشور به مدت ۱۰ روز برپا می‌شود.

پهلوان تصریح کرد: در این مدت سه نفر از بانوان استاد هنرمند صنایع دستی مشهد سه تا پنج کلاس و کارگاه آموزشی با هدف اشتغالزایی و کارآفرینی برگزار خواهند کرد.

رییس گروه موزه های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان این‌که نمایشگاه و کارگاه صنایع‌دستی با حضور سفیر ایران و وزیر فرهنگ سیرالئون از ۲۵ آبان‌ماه جاری افتتاح شده است، افزود:  این نمایشگاه از آثار هنرمندان مشهدی شامل سفالگری، زیورآلات رودوزی و دوخت‌های سنتی و عروسک‌سازی برپا شده است.

پهلوان یادآور شد: آموزش به علاقه‌مندان صنایع دستی و رونمایی از تمبر مشترک ۲ کشور از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

موزه بین المللی سیار سفیران فرهنگ و صلح که تاکنون به اکثر شهرهای ایران و بسیاری از کشورهای جهان سفر کرده است با شعار “روی پل صلح و دوستی و با آرزوی صلح پایدار و آرامش در جهان و دوستی ملل” فعالیت می کند و دلیل نامگذاری این موزه سیار نیز همراه بودن بسیاری از آثار فرهنگی و تاریخی اهدایی موزه های کشورهایی است که این موزه تاکنون به آن سفر کرده است.
پهلوان با بیان اینکه کودکان عضو این موزه سیار پیام رسان صلح و دوستی هستند، افزود: فعالیت این موزه بنیان فرهنگی و دوستی را ترویج می دهد و در این سفرها هرکسی که دغدغه کودک و صلح و موزه را دارد، با هر فرهنگی، می تواند با اهدای یک چمدان عروسک به این موزه، پیام صلح را از طریق عروسک‌های فرهنگ بومیِ خود به همه جای دنیا ببرد.
سیرالئون از کشورهای غرب آفریقاست که بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و دارای منابع و معادن فراوانی است و از آب و هوای گرم و استوایی برخوردار است.

این کشور حدود ۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد و ۷۷ درصد مردم این کشور مسلمان هستند که علاوه بر زبان انگلیسی با زبان محلی خود تکلم می‌کنند.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=1991

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.