• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان بوشهر:

موزه شهید رئیس‌علی دلواری مرمت و بازسازی می‌شود

  • کد خبر : 16834
  • 24 دسامبر 2022 - 9:14
موزه شهید رئیس‌علی دلواری مرمت و بازسازی می‌شود
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از اجرای طرح مرمت و بازسازی موزه شهید "رئیسعلی دلواری" پس از ۱۶ سال خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلایناسماعیل سجادی‌منش در نشست با نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در هشت ماه نخست سال جاری پروژه‌های خوبی در شهرستان‌های دشتی و تنگستان افتتاح و یا کلنگ‌زنی شده است.

وی اضافه کرد: در دهه فجر پیش‌رو نیز شاهد افتتاح دیگر پروژه‌ها در این مناطق خواهیم بود که می‌تواند به رونق اشتغال و اقتصاد شهرستان‌های کنگان و دشتی کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر به مرمت و بازسازی موزه شهید رئیس‌علی دلواری پس از ۱۶ سال در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: ایجاد بازارچه دائم صنایع‌دستی، کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی برای ایجاد رونق در این حوزه، توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستاهای هدف، ایجاد زیرساخت در مناطق نمونه گردشگری دلوار و دلارام و ساخت پارک گردشگری در محمد عامری از برنامه‌های اولویت دار ما در این ۲ شهرستان است.

سجادی منش تاکید کرد: هدف ما تلاش برای رضایت‌مندی مردم است و بی‌تردید با حمایت‌های مجمع نمایندگان استان این موضوع در بازه زمانی کمتر امکان پذیر است و ما در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

خانه رئیسعلی دلواری در جنوب شرق دلوار در شهرستان تنگستان و استان بوشهر قرار گرفته است. سابقه خانه رئیسعلی دلواری به دوره قاجاریه می‌رسد. این خانه تاریخی از سوی فرزندان رئیسعلی به سازمان میراث فرهنگی بوشهر داده شد و در حال حاضر به‌عنوان موزه مردم‌شناسی از آن استفاده می‌شود. خانه رئیسعلی دلواری ۱۱۰ سال پیش ساخته شده و مساحت آن ۳,۷۵۰ متر مربع است. فضای داخلی موزه شامل برخی اشیا و تصاویر است که دوره تاریخی مبارزات ضد استعماری مردم جنوب علیه استعمار انگلستان در تاریخ معاصر ایران را به تصویر می‌کشد.

دیوارهای خانه رئیسعلی دلواری به رنگ سفید و درب و پنجره‌های بنا چوبی و به رنگ قهوه‌ای هستند. در و پنجره‌های چوبی وقتی در کنار دیوارهای سفید قرار می‌گیرند، هماهنگی دیدنی و جذابی دارند.

موزه شهید رئیس‌علی دلواری مرمت و بازسازی می‌شود

موزه شهید رئیس‌علی دلواری مرمت و بازسازی می‌شود

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.