• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

موزه صدا و سیما در کردستان راه اندازی می‌شود

  • کد خبر : 4494
  • 06 ژانویه 2022 - 16:46
موزه صدا و سیما در کردستان راه اندازی می‌شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان گفت: پس از رایزنی‌های صورت گرفته موزه صدا و سیما در استان راه اندازی می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از کردستان، یعقوب گویلیان در خصوص طرح اولیه و پیشنهادی تاسیس موزه صدا و سیما در استان، اظهار داشت: برنامه‌های رادیو و تلویزیون بخشی از خاطرات جمعی ما بوده و برای یادآوری این خاطرات ضروری است موزه صدا و سیما در استان تاسیس شود.

وی به جلسه مشورتی با مدیرکل صدا و سیما اشاره کرد و افزود: با راه‌اندازی این موزه که با مشارکت این اداره ‌کل و صدا و سیما انجام خواهد شد، می‌توان بخش مهمی از تاریخ و هویت ما را در برهه‌های مختلف در حوزه فرهنگ و رسانه حفظ و به نمایش عموم گذاشت.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان اضافه کرد: موزه صداوسیما با هدف زنده نگه‌داشتن خاطرات دیداری و شنیداری مردم استان راه‌اندازی می‌شود و هر بخش از این رسانه می‌تواند گنجینه‌ای از خود را به نمایش بگذارد.

وی گفت: این موزه به ‌عنوان میراثی ارزشمند، در یکی از بناهای تاریخی یا محلی دیگر پس از تعیین، تایید و هماهنگی لازم بین ۲ نهاد در استان راه‌اندازی خواهد شد.

گویلیان یادآور شد: موزه‌ها یکی از کارآمدترین ابزار انتقال میراث گذشتگان به نسل‌های آینده هستند و با انتقال میراث ‌فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی جامعه می‌توان تعامل آینده را با گذشته رقم زد و شناخت بیشتری از گذشته به دست آورد.

به گزارش گردشگر آنلاین به نقل از ایرنا، در مجموع ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول و غیرمنقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.