• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

موزه مردم‌شناسی روستای خرّه در بوشهر افتتاح شد

  • کد خبر : 18731
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
موزه مردم‌شناسی روستای خرّه در بوشهر افتتاح شد
گردشگرآنلاین - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ابتدای سفر خود به استان بوشهر از موزه مردم‌شناسی و محلی روستای خرّه در شهرستان کنگان بازدید کرد.

به گزارش گردشگرآنلاین از بوشهر، سید عزت‌الله ضرغامی در اولین برنامه سفر خود به استان بوشهر از موزه مردم‌شناسی و محلی روستای خره در شهرستان عسلویه بازدید کرد و این موزه عملا فعال شد.

وی این کار را یک حرکت خوب و ارزشمند دانست و تصریح کرد: باید در فرودگاه‌های استان چنین مکان‌هایی معرفی شده و با جزییات برای علاقه‌مندان تشریح تا دیده شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موزه مردم‌شناسی و محلی روستای خره را مجموعه‌ای از زندگی مردم بوشهر و این روستا توصیف کرد و ادامه داد: مجموعه با سلیقه خوبی ساخته شده و در واقع هویت بوشهر را حفظ کرده‌اید.

روستای خرّه از توابع شهرستان کنگان بخش عسلویه و در آخرین نقطه استان بوشهر از شمال به روستای کنارخیمه و از جنوب به ۳ کیلومتری روستای تمبو شمالی از توابع استان هرمزگان و از غرب به کوه‌های کم ارتفاع و خلیج فارس و از شرق به رودخانه‌ی شور محدود می‌شود. جمعیت آن ۵۰۰ نفر و دارای دین اسلام و زبان گویش عربی است.

انسان‌شناسی یا آنتروپولوژی بخشی از علوم اجتماعی است و علم گسترده در خصوص توضیح ابعاد وجودی انسان است، که حوزهٔ گسترده‌ای از فرهنگ تا تاریخ فرگشت انسان را در برمی‌گیرد و ریشه‌های آن در علوم طبیعی و علوم اجتماعی است.[۳] ماهیت انسان‌شناسی از دیرباز، مقایسهٔ بین فرهنگی بوده‌است و نسبی‌گرایی فرهنگی، اصلی اساسی در روش تحقیق انسان‌شناسی شده‌است.

مردم‌شناسی علم است و از این رو قادر به تبیین، پیش‌بینی و کنترل روابط پایدار بین نمودهای حوزه فرهنگ انسانی یا جامعه بشری است.

آغاز علم مردم‌شناسی را باید در نیمهٔ قرن نوزدهم قرار داد. در این زمان است که برای نخستین بار با ظهور گروهی از نهادها روبه رو می‌شویم که تلاش می‌کنند از مجموعهٔ داده‌های گردآوری شده به وسیلهٔ جهانگردان، میسیونرها و فاتحان از یک سو و مجموعهٔ تفکرات فلسفی و اجتماعی گروهی از اندیشمندان اروپایی دربارهٔ آن داده‌ها و دربارهٔ ذات و سرنوشت انسان از سوی دیگر، دست به تألیف زده و علمی تازه را با مکانیسم‌ها و روش‌شناسی خاص آن به وجود بیاورند.

موزه مردم‌شناسی روستای خرّه در بوشهر افتتاح شد

موزه مردم‌شناسی روستای خرّه در بوشهر افتتاح شد

منبع: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18731

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.