• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

موفق‌ترین شهرهای جهان در طب سوزنی شهری

  • کد خبر : 11529
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
موفق‌ترین شهرهای جهان در طب سوزنی شهری
گردشگرآنلاین - طب سوزنی رویکردی برای درمان بیماری‌ها به‌شمار می‌رود که منشا پیدایش آن به چین بازمی‌گردد، اما امروزه در بسیاری از نقاط دنیا به محبوبیت رسیده است. برخی از برنامه‌ریزان نیز به تازگی از رویکردهایی موسوم به طب سوزنی شهری بهره می‌برند که با انجام اقدامات کوچک، تغییرات بزرگ را رقم می‌زنند.

به گزارش گردشگرآنلاین، در طب سوزنی چینی، سوزن‌هایی به طور بسیار حرفه‌ای توسط متخصصان در نقاط مختلفی از بدن فرو می‌رود به درمان بسیاری از امراض منجر می‌شود. به‌تازگی معماران و برنامه‌ریزان در بعضی از شهرهای جهان به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان از طب سوزنی به شکل خلاقیت در شهرها بهره گرفت و تغییرات مثبت بسیاری را در آن‌ها به وجود آورد. اگرچه رویکرد طب سوزنی چینی با طب سوزنی شهری متفاوت است، با این حال در هر دو روش، تغییراتی به ظاهر کوچک می‌تواند تحولات بسیاری را در پی داشته باشد.

در واقع، مدیران شهری بر این باور هستند که یک خلاقیت کوچک در یک شهر، مانند ضربه یک سوزن به آن است که می‌تواند پیشرفت‌های قابل توجهی را برای شهر به ارمغان بیاورد و حتی به تحول دائمی آن منجر شود. آن‌ها استدلال می‌کنند که برای بهبود وضعیت شهرها لازم نیست همیشه پروژه‌های بزرگی را پیاده و هزینه‌های هنگفتی را صرف کرد، بلکه می‌توان حتی با نصب یک نیمکت یا پارکلت در یک منطقه یا سایر اقدامات خلاقانه مانند اختصاص بخش‌هایی از معابر شهری به تردد دارندگان اسکیت، اسکوتر و دوچرخه تحولات زیادی را در شهرها به وجود آورد.

در ادامه به معرفی موفق‌ترین شهرهای جهان پرداخته می‌شود که از طریق طب سوزنی شهری به ایجاد مناطقی زیست‌پذیرتر و پایدارتر کمک کرده‌اند.

کوریتیبا در برزیل؛ اعمال اقدامات پرسرعت با نتایج شگفت‌انگیز و پایدار در طب سوزنی

یکی از مهم‌ترین اقدامات مدیران کوریتیبا، شهری بندری در برزیل، در زمینه طب سوزنی عبور دادن لوله‌های آب و کابل‌های برق از پلکان‌های بسیار طولانی مناطق فقیرنشین شهر بوده که بهبود قابل توجه کیفیت زندگی را در آن‌ها به دنبال داشته است. علاوه بر این، در گذشته برنامه‌ریزان کوریتیبا به توسعه سیستم‌های اتوبوس‌رانی پرشتاب شهر پرداختند و از این طریق توانستند وضعیت حمل‌ونقل عمومی را به طور قابل‌توجهی بهبود ببخشند. این افراد در سال ۱۹۷۴ توانستند پروژه تبدیل اتوبوس‌های عمومی به نوع پرسرعت یا تندرو را که زمانی بیش از چهار ماه برای پیاده‌سازی آن پیش‌بینی شده بود، در تنها ۴۸ ساعت عملی کنند. در این راستا، مسیرهایی مخصوص اتوبوس‌های تندرو در سراسر شهر به وجود آمد که از ایستگاه‌های توقف بسیاری برخوردار بود و به واسطه ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، حمل‌ونقل عمومی را میان مردم ترویج داد و در نهایت، پایداری را برای شهر به ارمغان آورد.

سئول در کره جنوبی؛ احیای فضاهای آبی شهری

بسیاری از مدیران شهرهای جهان، احیای آب‌های مناطق خود را امری غیرممکن تصور می‌کنند، این در حالی است که لی میونگ باک، شهردار سابق سئول، که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ مقام ریاست‌جمهوری را از آن خود کرد، توانست در سال ۲۰۰۳، محوطه آبی یکی از مناطق سئول را که منبع ارتکاب جنایات بی‌شمار در شهر به حساب می‌آمد، احیا کند و شور و امنیت را برای مردم به ارمغان بیاورد. شهروندان سئول به نصب آثار هنری خود و برگزاری رویدادهای مختلف در سطح بتنی اطراف این آب پرداختند و در مدت زمانی کوتاه، هویتی ارزشمند را برای پایتخت کره جنوبی ایجاد کردند. امروزه این منطقه در سراسر کشور و حتی جهان محبوبیت دارد و علاوه بر زیبایی منحصربه‌فرد خود، به عنوان مکانی بسیار مهم برای پیشگیری از وقوع سیل عمل می‌کند.

نیویورک در ایالات متحده آمریکا؛ تغییر کاربری معروف‌ترین خیابان شهر

گزارش‌ها حاکی است که همه روزه بیش از ۵۰ هزار خودرو در میدان تایمز نیویورک تردد می‌کند که همین امر، مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است. مدیران شهر همواره در تلاش هستند کاربری بسیاری از خیابان‌های اطراف این میدان را تغییر دهند و دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را جایگزین تردد از طریق وسایل نقلیه موتوری کنند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که تاکنون در این زمینه شده، بسته شدن خیابان برادوی به عنوان یکی از مهم‌ترین معابر میدان تایمز در سال ۲۰۰۹ به روی خودروها بوده که ایجاد فضاهای سبز و عمومی بسیاری را در پی داشته است.

طب سوزنی در لیسبون پایتخت پرتغال؛ زیباسازی شهر با رنگ صورتی

برنامه‌ریزان لیسبون، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر پرتغال به سادگی تمام و صرف کمترین هزینه ممکن به زیباسازی یکی از مناطق شهر با رنگ صورتی پرداختند و از این طریق توانستند نشاط شهروندی را افزایش دهند، ضمن این‌که در رونق اقتصادی منطقه نقش مهمی ایفا کردند. این اقدام در سال ۲۰۱۱ پیاده شد و از آن زمان تاکنون، منطقه صورتی را به یکی از محبوب‌ترین محله‌های شهر و حتی به یک مرکز گردشگری تبدیل کرده است. نکته جالب توجه در مورد منطقه صورتی پایتخت پرتغال این‌که از زمان پیاده‌سازی پروژه ذکر شده، امنیت در منطقه نیز به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است و ساکنان آن بیش از پیش حس غرور را با هویت جدید محله تجربه کرده‌اند.

موفق‌ترین شهرهای جهان در پیاده‌سازی رویکرد طب سوزنی شهری

موفق‌ترین شهرهای جهان در پیاده‌سازی رویکرد طب سوزنی شهری

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.