• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

موفق‌ترین و محبوب‌ترین خیابان‌ها در جهان

  • کد خبر : 16350
  • 14 دسامبر 2022 - 13:47
موفق‌ترین و محبوب‌ترین خیابان‌ها در جهان
گردشگرآنلاین - خیابان‌ها فضاهایی عمومی به‌شمار می‌رود که با طراحی مناسب می‌تواند میزبان کاربران مختلف باشد و رضایت را برای همه آن‌ها به دنبال داشته باشد.

به گزارش گردشگرآنلاین، خیابان‌های امروز اغلب در مالکیت خودروها و نه مردم قرار دارد و همین امر، مشکلات و خطرات بسیاری را برای شهروندان در پی داشته است. با این حال، خیابان‌های بسیاری نیز وجود دارد که قابل دسترسی برای تمام کاربران مانند دوچرخه‌سواران، عابران پیاده و رانندگان است و همه می‌توانند با ایمنی و راحتی تمام در آن‌ها به عبور و مرور بپردازند. مردم در چنین خیابان‌هایی می‌توانند فعالیت‌های مختلفی انجام دهند، استفاده از زمین در آن‌ها بهینه است، فضاهای راحتی برای استراحت عابران پیاده در آن‌ها تعبیه شده است، قابلیت دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ایمن در این خیابان‌ها وجود دارد و در نهایت، این فضاهای عمومی هویتی مستقل برای شهرهای میزبان خود به وجود می‌آورد. در ادامه به معرفی موفق‌ترین خیابان‌های جهان پرداخته می‌شود.

محبوب‌ترین خیابان‌ها در جهان؛ بلوار سنت لوران در کانادا

بلوار سنت لوران که به بلوار سنت لارنس نیز شهرت دارد، از خیابان‌های اصلی مونترال در استان کبک کانادا به‌شمار می‌رود که به عنوان یک شریان تجاری و میراث فرهنگی در میان مردم شهر محبوبیت زیادی دارد. اهمیت این خیابان در شهر به علت قابلیت راه یافتن آن از شمال به منطقه فروش پوشاک، محله معروف “ایتالیای کوچک”، منطقه Plateau، محله چینی‌ها، منطقه قدیمی مونترال و بندر شهر است. نکته جالب توجه در مورد بلوار سنت لوران این است که ۱۴ منطقه از مونترال، مالکیت آن را از آن خود می‌دانند و این فضای عمومی را به عنوان “خیابان اصلی” نام‌گذاری کرده‌اند. بلوار سنت لوران طی ۲۴ ساعت شبانه‌روز میزبان عابران پیاده و دوچرخه‌سوارانی است که با امنیت و ایمنی کامل به تماشای چشم‌اندازهای مختلف شهر مشغول می‌شوند و با پهن کردن بساط تفریحی خود، لحظات خوشی را تجربه می‌کنند.

خیابان اصلی کمدن در انگلستان

کمدن تاون یکی از بهترین مناطق لندن، پایتخت انگلستان، محسوب می‌شود که به علت تنوع زیاد خود از محبوبیت بالایی در میان جوانان، فروشندگان و گردشگران برخوردار است. خیابان اصلی این منطقه نیز با همین عنوان (خیابان کمدن) نامگذاری شده است و در تمام طول روز میزان کاربرانی است که با اشتیاق تمام به بازدید از فروشگاه‌ها و سازه‌های قدیمی بی‌نظیر، که هر یک با دیگری کاملاً متفاوت است، می‌پردازند. معابر این خیابان و منطقه، تجربه متفاوتی را برای عابران پیاده و سایر کاربران به ارمغان می‌آورد و عبور و مرور از طریق وسیله‌های نقلیه با کیفیت، لذت سفر به منطقه کمدن را دوچندان می‌کند. جالب است بدانید که وجود یک ایستگاه زیرزمینی درست در مرکز تمام امکانات از دیگر ویژگی‌های کمدن تاون به‌شمار می‌رود که آن را به محبوبیت بالایی در میان مردم و گردشگران رسانده است.

لا رامبلا در اسپانیا

وجود انواع شریان‌ها، فروشگاه‌ها، بازارها و مؤسسات فرهنگی از مهم‌ترین دلایل برای محبوبیت بسیار زیاد خیابان لا رامبلا در بارسلونای اسپانیا محسوب می‌شود. علاوه بر این، پیاده‌راه‌های زیادی به این خیابان منتهی می‌شود که قابلیت دسترسی به آن را برای همه افراد با هر میزان توانایی جسمی افزایش داده است. طول لا رامبلا به بیش از ۱.۵ کیلومتر می‌رسد و این در حالی است که سه بلوار اصلی در آنجا قرار گرفته است که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارد و افرادی با سلیقه‌های مشابه با یکدیگر و متفاوت با سایرین را به گذراندن اوقات فراغت به سمت خود فرا می‌خواند. لا رامبلا نه‌تنها محبوب‌ترین خیابان در میان شهروندان بارسلونا محسوب می‌شود، بلکه در میان گردشگران سراسر دنیا نیز به عنوان زیباترین، مهم‌ترین و بهترین خیابان شهر شهرت یافته است. وجود مراکز فروشگاهی سنتی، کیوسک‌های فروش، نمایشگاه‌های بی‌شمار، پخش موسیقی زنده و رویدادهای فرهنگی از دیگر علت‌های به محبوبیت رسیدن لا رامبلا میان مردم شهر و جهان محسوب می‌شود.

خیابان بوکانان در اسکاتلند

خیابان بوکانان یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های اصلی خرید گلاسکو، بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند به‌شمار می‌رود که میزبان فروشگاه‌های مجلل بیشماری است. ساختمان‌هایی با طراحی به سبک ویکتوریا و ادوارد محبوبیت این خیابان را میان کاربران دوچندان کرده است و آن را به عنوان قلب شهر در میان مردم به شهرت رسانده است. علاوه بر مراکز خرید، فروشگاه‌های مجلل کوچک بسیاری در سراسر خیابان طولانی بوکانان واقع شده است، ضمن این‌که وجود کتابخانه‌های عمومی، یک موزه و یک مرکز طراحی، محبوبیت آن را میان ساکنان و گردشگران به طور قابل توجهی افزایش داده است.

موفق‌ترین خیابان‌های جهان؛ استیت استریت در ایالات متحده آمریکا

استیت استریت مکانی برای ملاقات مردم با یکدیگر در مدیسن، واقع در ایالت ویسکانسین آمریکا، است که دانشگاه ویسکانسین را به کاخ مدیسن پیوند می‌دهد. شور و شادی در تمام ساعات روز در استیت استریت نمایان است، ضمن این‌که راحتی و قابلیت دسترسی آن برای انواع روش‌های عبور و مرور، آن را به یکی از پرترددترین خیابان‌های شهر تبدیل کرده است. وجود یک بازار کشاورزی در این خیابان، محبوبیت آن را میان ساکنان اطراف به طور چشمگیری افزایش داده است زیرا امکان دسترسی به مواد غذایی سالم و تازه را با قیمت مناسب برای آن‌ها فراهم آورده است.

موفق‌ترین و محبوب‌ترین خیابان‌ها در جهان

موفق‌ترین و محبوب‌ترین خیابان‌ها در جهان

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.