• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
جشنواره نورها:

میدان روشن بلکور با بیرون آمدن لیون از سایه ها

  • کد خبر : 2834
  • 09 دسامبر 2021 - 12:08
میدان روشن بلکور با بیرون آمدن لیون از سایه ها
گردشگرآنلاین - عکسی که در 8 دسامبر 2021 گرفته شده، موزه هنر مدرن را نشان می دهد که در میدان "Les Terreaux" قرار گرفته و در طول جشنواره نورها (Fete des Lumieres) در لیون نورپردازی شده است.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین – جشنواره روشنایی شهرت جهانی لیون (Fête des Lumières) با شروع فصل کریسمس زیر باران چهارشنبه شب، جمعیت را به خود در میدان روشن بلکور  جلب کرد.

اکنون که دومین روز خود را با صداهای شاعرانه و اجراهای نور به نمایش می گذارد، انتظار می رود هزاران بازدیدکننده پنجشنبه شب با اقدامات بهداشتی سختگیرانه به دلیل افزایش آمار COVID-19 در فرانسه حضور یابند.

هنگام ورود به تاسیسات داخلی، موانع و کارکنان امنیتی پیشرو هستند – از بازدیدکنندگان خواسته می شود که مدرک واکسیناسیون را نشان دهند و فقط مجاز به خوردن و نوشیدن در مناطق ممنوعه هستند. اما به نظر نمی‌رسد حضور پلیس و سربازان برای اجرای قوانین، مانعی برای جمعیت نباشد.

میدان روشن بلکور در لیون فرانسه

میدان روشن بلکور در لیون فرانسه

یکی از بازدیدکنندگان به یورونیوز گفت: “وقتی رسیدیم، از دیدن تدابیر امنیتی بسیار خوشحال شدیم، سربازان و پلیس های زیادی در آنجا حضور دارند. در مورد اقدامات بهداشتی، واقعاً خوب است که آنها به شما یادآوری می کنند که ماسک بزنید.”

به گزارش سرویس بین الملل گردشگر آنلاین با وجود آب و هوای نامناسب، کودکان و بزرگسالان به طور یکسان از نمایش های جادویی نور در سراسر شهر لذت بردند.

ایوا لبرون، یکی از ساکنان این شهر گفت: “این یک فستیوال شگفت انگیز است و معمولاً افراد زیادی وجود دارد و در لیون زیبا است. هر ساله ما از آن سود زیادی می بریم.”

امسال، ۲۷ میدان بخشی از پس‌زمینه ۳۱ اجرای شاعرانه صدا و نور در شهر خوراک‌شناسی است.

میدان روشن بلکور در لیون فرانسه

میدان روشن بلکور در لیون فرانسه

بازدیدکننده گابریل رکوین افزود: “ما قبلاً دو بار این اجرا را دیدیم. واقعاً خوب است زیرا آنها از دو ساختمان استفاده می کنند. این یک تجربه بسیار غوطه ور ایجاد می کند. واقعاً خوب است.”

انتظار می‌رود تا روز شنبه ده‌ها هزار بازدیدکننده هر روز داشته باشند که پس از لغو این رویداد در سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، یک تقویت مثبت برای لیون و اقتصاد آن است.

جشنواره چراغ ها همچنین یادآور یک بیماری همه گیر دیگر است. در سال ۱۶۴۳، ساکنان لیون از مریم باکره برای نجات آنها از طاعون تشکر کردند.
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.