• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

میزبانی از زائران عرب‌زبان در گرو ارتقاء زیرساخت‌های گردشگری است

  • کد خبر : 20260
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
میزبانی از زائران عرب‌زبان در گرو ارتقاء زیرساخت‌های گردشگری است
گردشگرآنلاین - دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: ضعف‌ها و کمبودهایی در زیرساخت‌های گردشگری مشهد وجود دارد که اگر این موارد برطرف نشوند قطعا گردشگری استان با ورود زائران عرب‌زبان با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، فرهاد دوایی در خصوص توافق ایران و عربستان و تاثیر آن بر اقتصاد زیارت گردشگری اظهار کرد: توافق ایران و عربستان، قراردادی مهم است که بر اقتصاد مشهد تاثیر زیادی خواهد داشت و باعث سفر تعداد زیادی از زائران عرب‌زبان به کشور ما می‌شود.

وی اضافه کرد: این موضوع منافع اقتصادی زیادی را برای شهرهای زیارتی مانند مشهد و قم به نسبت دیگر شهرها خواهد داشت. البته تا زمانی که سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌ها بازگشایی نشود، نمی‌توان پیش‌بینی کرد چه برنامه‌هایی در انتظار استان و مشهد است.

دوایی با بیان اینکه باید منتظر باشیم که این بازگشایی اتفاق بیافتد تا آن سیاستی که می‌خواهند در خصوص ورود زائر و تسهیل در امور ویزا و دیگر مسائل اعمال کنند، مشخص باشد، اضافه کرد: تابستان سال جاری قطعا با ورود زائران زیادی مواجه خواهیم بود و این امر باعث ارتقاء سطح اقتصاد مشهد نیز می‌شود. اما با همه این تفاسیر باز هم سیاست‌های ۲ کشور مشخص نیست و باید تا زمان بازگشایی‌ منتظر ماند، زیرا در این شرایط نمی‌توان نظری داد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص ضعف‌هایی که در زیرساخت‌های مشهد به چشم می‌خورد، خاطرنشان کرد: ما در این زمینه با کمبودهای فراوانی مواجه هستیم که اگر تعداد زائران بیش از گذشته باشد قطعا در زمینه حمل‌ونقل هوایی با کمبود مواجه خواهیم شد. اکنون بسیاری از پروازها متوقف شده‌اند و تا ۳ ماه آینده با کمبود بلیت مواجه هستیم و اگر شاهد زائران زیادی باشیم باید این ظرفیت‌ها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها در زمینه ریلی نیز باید ارتقاء پیدا کند، بیان کرد: اکنون وضعیت ریل‌ها شرایط خوبی ندارد و قطارها نمی‌توانند به خوبی توقف داشته باشند. همچنین باید اتوبوس‌های جدیدی وارد ناوگان شود و اگر این مشکلات برطرف نشود قطعا صنعت گردشگری استان با مشکلاتی روبه‌رو خواهد بود. امیدواریم با تمهیداتی که دولت در بخش خصوصی اتخاذ می‌کند، شاهد اتفاقات مثبت و خوبی باشیم.

اشغال حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد از هتل‌ها

دوایی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا با کمبود هتل مواجه هستیم یا خیر، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد هتل‌ها اشغال است و این‌گونه نیست که کمبود داشته باشیم؛ به اندازه کافی تخت وجود دارد. به طور کلی وضعیت اقامتگاه‌های مشهد برای اسکان زائران خوب است و تنها مشکلات زیرساختی وجود دارد که باید برطرف شود. اگر شرایط حمل‌ونقل مسافران بهبود پیدا کند قطعا هتل‌ها نیز با مشکل مواجه نخواهند شد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در خصوص نقش بخش خصوصی در این حوزه خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری بیشتر بر عهده بخش خصوصی است و دولت باید مشوق‌های این صنعت را افزایش دهد و تمهیدات مثبتی برای بخش گردشگری و ادامه حیات این صنعت به کار گیرد. همچنین باید مسائلی که در مورد افزایش بیمه و مالیات در صنعت گردشگری وجود دارد، برطرف شود و تا زمانی که این موارد مرتفع نشود شاهد سرمایه‌گذاران کمتری در این صنعت خواهیم بود. بنابراین اگر قرار است ما در این بخش به صورت چشمگیری ظاهر شویم باید تمام این چالش‌ها مرتفع شود.

میزبانی از زائران عرب‌زبان در گرو ارتقاء زیرساخت‌های گردشگری است

میزبانی از زائران عرب‌زبان در گرو ارتقاء زیرساخت‌های گردشگری است

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20260

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.