• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

میز جمهوری آذربایجان در وزارت میراث‌فرهنگی تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 8627
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۹:۵۶
میز جمهوری آذربایجان در وزارت میراث‌فرهنگی تشکیل می‌شود
گردشگرآنلاین - وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گردشگری را عامل تعمیق دوستی‌ ملت‌ها دانست و اعلام کرد: برای نخستین بار میز جمهوری آذربایجان، با هدف بررسی تخصصی‌ و تقویت گردشگری میان دو کشور، در این وزارتخانه تشکیل می‌شود.

به‌گزارش گردشگرآنلاین از میراث‌آریا، سید عزت‌الله ضرغامی در نشست با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری جمهوری آذربایجان، از برپایی میز جمهوری آذربایجان برای نخستین بار در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان در این نشست با اشاره به درهم‌آمیختگی فرهنگی دو کشور همسایه، ایران و جمهوری آذربایجان را دو کشور تاثیرگذار منطقه توصیف کرد و گفت: فرهنگ و گردشگری عاملی برای تعمیق دوستی‌ها برای مقابله با دشمنان مشترک است.

ضرغامی با اشاره به دیدارهای خود با وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته گفت: در این نشست برخی مسائل و دغدغه‌های پیش رو از سوی دوستان از جمهوری‌آذربایجان مطرح شد و ما هم عزم جدی خود را برای حل مسائل و مشکلات موجود اعلام کردیم سایر و مسئولان و مقامات جمهوری آذربایجان هم معتقد به تقویت روابط بین دو کشور هستند.

وی افزود: برای بهره‌مندی از ظرفیت بالای فرهنگی دو کشور همسایه نیاز به هماهنگی‌های بیش از پیش است و به همین منظور برای نخستین بار این وزارتخانه میز جمهوری آذربایجان را راه اندازی می‌کند تا با بررسی تخصصی و کارشناسی، موضوع گردشگری بین دو کشور را بیشتر تقویت کنیم.

در این نشست که در محل رایزنی فرهنگی ایران در باکو برگزار شد، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از رایزن فرهنگی در باکو خواست که برای انعکاس دیدگاه و دغدغه‌های فعالان عرصه گردشگری دیدارهای فصلی برگزار کند.

بر اساس اعلام کارشناسان، ایران نخستین انتخاب گردشگران زیارتی و سلامت مردم جمهوری‌آذربایجان است.

به گزارش گردشگرآنلاین، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز سه‌شنبه  – ٧ تیرماه ١۴٠١ – برای شرکت در یازدهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای اسلامی (OIC) به باکو سفر کرده است. در این اجلاس و با تصویب سایر اعضا، جمهوری اسلامی ایران برای یک دوره چهار ساله (٢٠٢۶-٢٠٢٢) عضو کمیته هماهنگی گردشگری سازمان همکاری اسلامی شد.

منبع: میراث‌آریا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.