• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
یک فعال گردشگری:

می‌توانیم جذاب‌ترین مسیر برای گردشگران باشیم

  • کد خبر : 4443
  • 05 ژانویه 2022 - 16:44
می‌توانیم جذاب‌ترین مسیر برای گردشگران باشیم

گردشگرآنلاین – یک فعال گردشگری در کرمانشاه با اشاره به تنوع بالای جاذبه‌های گردشگری در غرب ایران، گفت: می توانیم جذاب ترین مسیر برای گردشگران باشیم، لذا باید از جزیره ای عمل کردن پرهیز کنیم.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمانشاه، حمیدرضا کرمی بابیان اینکه سالهاست گردشگری ایران از دید گردشگران خارجی و بسیاری از گردشگران داخلی به یک مسیر کلاسیک محدود شده، اظهار کرد: این مسیر از تهران آغاز می شود و تا کاشان، اصفهان، یزد، شیراز و گاهی هم کرمان امتداد می یابد.

وی ادامه داد: از قبل از وقوع انقلاب اسلامی روی این مسیر کار و تقریبا برندسازی شده و در شرایط فعلی هم گردشگران بویژه گردشگران خارجی بیشتر این مسیر را می شناسند.

این راهنمای گردشگری تصریح کرد: بخشی از این مسیر دارای هویت تاریخی است و بخشی از آن هم بناهایی است که تاریخی هستند، اما آنها را بگونه ای بازسازی و مرمت کرده اند که متناسب با روح تاریخی آن نیست و سنخیتی با روح هنر و معماری ایرانی اسلامی ندارد و بیشتر باب سلیقه و طبع توریست ها شده اند تا ماندگاری آنها را افزایش دهند، چراکه ماندگاری مهمترین پارامتر برای یک محور گردشگری محسوب می شود.

وی ادامه داد: در کنار مسیر کلاسیک گردشگری در ایران، یک محور گردشگری دیگر در شمال کشور داریم، محوری که بیشتر گردشگران داخلی و طی سال‌های اخیر گردشگران عرب را به سمت خود جذب کرده است‌.

کرمی یادآورشد: در شرق کشور هم مسیر خراسان را داریم، مسیری که در آن گردشگری مذهبی فعال است و گردشگران قابل توجهی از داخل و کشورهای مسلمان همسایه به آن سفر می کنند.

وی با بیان اینکه منطقه شمال غرب و غرب کشور در این میان مغفول مانده و متاسفانه مسیر گردشگری نیست، گفت: اگر آذربایجان های غربی و شرقی، زنجان، قزوین، همدان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد و خوزستان را هم به عنوان یک مسیر در نظر بگیریم، در این مسیر علاوه بر آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی و فرهنگی بسیاری داریم که تنوع بسیار بالایی را برای گردشگران خواهد داشت.

این فعال گردشگری ادامه داد: در مسیر کلاسیک گردشگری ایران بیشتر شاهد جاذبه های تاریخی هستیم، اما در مسیر غرب کشور جاذبه های طبیعی و فرهنگی نیز بسیار چشم نواز و قابل توجه هستند.

وی ‌مسیر گردشگری غرب را مسیری جذاب برای گردشگران خواند و گفت: علیرغم همه ظرفیت هایی که در این مسیر داریم، اما متاسفانه بنا به دلایلی توسعه نیافته است.

به گزارش گردشگر آنلاین از کرمانشاه به نقل از ایسنا، کرمی یکی از دلایل این عدم توسعه یافتگی را بحث زیرساخت ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه در بحث زیرساخت ها مشکلاتی داریم، برای مثال تعداد هتل ها و رستوران های دارای استانداردهای لازم در این منطقه چندان نیست، بگونه ای در غرب کشور تنها دو هتل پنج ستاره داریم که آن هم در کرمانشاه هستند.

وی ادامه داد: مابقی هتل های این منطقه کیفیت خدماتی که دارند مطابق با ستاره هایشان نیست و یا اینکه در بحث تبدیل خانه های تاریخی به اقامتگاه های سنتی چندان سلیقه گردشگران مختلف را در نظر نگرفته ایم که اگر یک نمونه بخواهیم مثال بزنیم در اقامتگاه های ما تخت‌خواب وجود ندارد، درحالی که گردشگران خارجی به خوابیدن روی زمین عادت ندارند.

این فعال گردشگری اضافه کرد: از سوی دیگر استانداردهای لازم در بسیاری از رستوران های ما رعایت نمی شود و برای همه گردشگران با سلایق گوناگون خوراک ندارند. از طرفی کرمانشاه به واسطه تنوع غذاها و شیرینی ها و نان های خود به عنوان شهر خلاق خوراک معرفی شده، اما در اکثر رستورانهای استان غیر از دو غذای خورشت خلال و دنده کباب، دیگر غذاهای اصیل کرمانشاه ارائه می شود.

وی ادامه داد: این معضلات نه تنها در کرمانشاه بلکه در کل غرب کشور دیده می شود، بنابرین تا زمانی که این مشکلات وجود دارد نباید انتظار رونق گردشگری را در این مناطق داشته باشیم.

کرمی به نقش کمرنگ تبلیغات برای جذب گردشگر در این محور هم اشاره کرد و گفت: متأسفانه هرکدام از استان های غرب کشور تاکنون برای جذب گردشگر به شکل جزیره ای عمل کرده اند و این باعث شده تا زمینه ای برای ماندگاری گردشگر را در دل خود نداشته باشند، اگر بخواهیم برای نمونه مثالی بیاوریم از مسیر همدان تا کرمانشاه که حدود دو ساعت طول می کشد، هیچ جاذبه ای را به گردشگران معرفی نکرده ایم تا در این مسیر از آن بازدید کنند و خستگی مسیر را نداشته باشند.

وی در ادامه بر توسعه زیرساخت های ارتباطی در این منطقه هم تاکید کرد و گفت: به نظر می رسد علاوه بر مسیرهای ریلی و جاده ای، باید پروازهای داخلی و خارجی خود را در این منطقه افزایش دهیم.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.