• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
2

نائین می‌تواند به محور گردشگری شرق اصفهان تبدیل شود

  • کد خبر : 8611
  • 01 جولای 2022 - 15:12
نائین می‌تواند به محور گردشگری شرق اصفهان تبدیل شود
گردشگرآنلاین - ​مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در سفر به شهرستان نائین که با حضور سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان همراه بود در شورای اداری استان در این شهرستان، نائین را یکی از توانمندترین محورهای گردشگری اصفهان برای تبدیل‌شدن به محور گردشگری شرق استان دانست.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، علیرضا ایزدی  با اعلام این مطلب گفت: «با توجه به ظرفیت‌های پنهان شهرستان نائین و موقعیت قرارگیری این شهرستان در استان اصفهان، این شهرستان می‌تواند به محور گردشگری شرق اصفهان تبدیل شود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: «برای تبدیل‌شدن شهرستان نائین به محور گردشگری شرق اصفهان می‌بایست زیرساخت‌های گردشگری این شهرستان تقویت شود و این امر همکاری و همیاری مسئولین شهرستان را می‌طلبد که خوشبختانه تاکنون در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، همکاری خوبی با اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نائین در سطح شهرستان انجام‌ شده است.»

او افزود: «خوشبختانه اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از نظر چارت سازمانی، نیروی انسانی و ساختمان اداری، در زمره شهرستان‌های مطلوب استان است، لذا با توجه به ظرفیت‌های شهرستان، تجهیز بیشتر اداره و پایگاه‌های متعدد حفاظتی نائین، در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان قرار دارد.»

علیرضا ایزدی تصریح کرد: «خوشبختانه با پیگیری‌های انجام‌شده برای تأمین اعتبار مرمت بناهای تاریخی شهرستان نائین، اعتباری بالغ‌بر ۳میلیارد ریال برای مرمت بازار تاریخی این شهرستان تأمین‌ شده است که امید می‌رود عملیات مرمت این بازار تاریخی به‌زودی آغاز شود.»

در پایان این جلسه مقرر شد تا طرح جامع پیشنهادی برای رونق‌بخشی به بافت تاریخی و گردشگری شهرستان در کمترین زمان ممکن آماده و ارائه شود. همچنین پس‌ از این جلسه، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از هتل در حال ساخت گل نرگس، بناها، بافت تاریخی و محورهای گردشگری نائین بازدید کرد و در پایان نیز در نشستی صمیمانه با فعالان گردشگری و دوستداران میراث‌فرهنگی این شهرستان به گفت‌وگو نشست.

نائین در استان اصفهان می باشد که در دشت کویر قرار گرفته‌است. زمان گسترش اسلام مردم نایین به این دین گرویدند. این شهر در فاصله ۶۵ کیلومتری مرکز شهرستان ورزنه واقع شده و فاصله آن تا تالاب گاوخونی ۹۰ کیلومتر است. قدمت نائین بیش از ۳۰۰۰ سال است.

نایین از شهرهای ایران باستان و یکی از ولایت‌های پنج گانه استان فارس، یعنی پایتخت هخامنشیان بوده است.

مسجد جامع نائین از لحاظ قدمت اولین یا دومین مسجد پابرجا در ایران است و پیشینهٔ ساخت آن به قرن نهم میلادی(قرن ۳ هجری) بازمی‌گردد.

منبع: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.