• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

نخستین جشنواره گل‌محمدی و گلاب خمین برگزار می‌شود

  • کد خبر : 7717
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
نخستین جشنواره گل‌محمدی و گلاب خمین برگزار می‌شود

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: نخستین جشنواره گل‌محمدی و گلاب خمین اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، مصطفی مرزبان در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره گل‌محمدی و گلاب‌گیری در خمین اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین بار اردیبهشت‌ماه در روستای شهابیه خمین برگزار می‌شود در کنار آن برگزاری نمایشگاه گل‌های آپارتمانی را هم داریم.

وی افزود: شهرستان خمین از چند سال گذشته به کشت گل محمدی به عنوان گل کم آب‌بر روی آورده است گرچه روستای شهابیه از توابع این شهرستان قدمت دیرینه‌ای در حوزه کشت گل محمدی، گیاهان دارویی و گل شاخه بریده داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: بنابراین به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و کشت گیاهان کم‌آب‌بر احیای کشت این محصول در روستای شهابیه انجام و گسترش داده شد.

مرزبان بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج کشت گل محمدی و همچنین بررسی مسائل و مشکلات باغداران و راهکارهای برون‌رفت از این مشکلات است.

وی ادامه داد: ادامه داد: ترویج این صنعت در منطقه با راه‌اندازی کارگاه‌های سنتی در باغات کشاورزان یا صنایع کوچک تبدیلی امکان‌پذیر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی عنوان کرد: توسعه صنعت گردشگری از دیگر اهداف کشت گل‌ محمدی در این منطقه است که علاوه بر کارآفرینی و کشت مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم هم‌زمان با برداشت گل‌محمدی در سطح شهرستان، این جشنواره با حجم و محتوای بهتری برگزار شود.

منبع: تسنیم 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7717

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.