• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

نخستین رالی گردشگری خانوادگی دانش‌آموزی برگزار شد

  • کد خبر : 16179
  • 12 دسامبر 2022 - 8:58
نخستین رالی گردشگری خانوادگی دانش‌آموزی برگزار شد
گردشگرآنلاین - رالی گردشگری خانوادگی دانش‌آموزی برای نخستین بار از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش گردشگرآنلاین از قزوین، رالی گردشگری خانوادگی دانش‌آموزی با محوریت نقشه‌خوانی رالی توسط دانش‌آموزان در راستای ترویج فرهنگ رانندگی ایمن، ارتقاء ایمنی جاده‌ها، کاهش آمار تصادفات، جلب توجه عموم جامعه به موضوع حفظ جان کودکان و دانش‌آموزان به عنوان بخشی از کاربران راه، ترویج سفرهای مسئولانه و ایجا شور و نشاط اجتماعی، برگزار شد.

در رالی گردشگری خانوادگی دانش آموزی که با مشارکت معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور برگزار شد ۱۲۰ نفر در قالب ۴۵ تیم خانوادگی شرکت کردند و برترین‌ها بر اساس کمترین امتیاز منفی ثبت شده از سوی کمیته داوران در ایستگاه‌های کنترل در طول مسیر، انتخاب و معرفی شدند.

مسابقات رالی‌های گردشگری یک رویداد فرهنگی و گردشگری بوده و ملاک آن سرعت نیست و برگزیده ها بر اساس رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، نحوه عملکرد رانندگان در موقعیت‌های مختلف، شیوه نقشه خوانی و مهارت مسیریابی است، به طوری که انجام هرگونه حرکات خطر آفرین در رانندگی همچون سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، حرکات مارپیچ و عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی برای شرکت‌کنندگان امتیاز منفی در پی خواهد داشت.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تلاش است تا با برنامه‌ریزی و مطالعه دقیق و همچنین نیازسنجی، برنامه های مفرح و رالی‌های متنوعی را برای ترویج رانندگی ایمن و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه برگزار و زمینه ساز حضور فعال خانواده‌ها در فعالیت‌های اجتماعی باشد.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۱۴ تأسیس شد و ۳ سال پس از آن به عنوان چهارمین موسسه رسمی کشور به ثبت رسید. کانون از همان سال‌ها به عضویت نهادها و سازمان‌های بین‌المللی همچون فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) و اتحادیه بین‌المللی جهانگردی (AIT) درآمد.

این نهاد هم‌اکنون بیش از سه ربع قرن است که در حوزه گردشگری و صنایع وابسته در حال ارائه خدمات بوده و تجربیات ارزشمند حاصل از این ایام را برگ زرینی در توسعه، گسترش و تداوم هرچه مطلوبتر خدمات خود می‌داند.

نخستین رالی گردشگری خانوادگی دانش‌آموزی برگزار شد

نخستین رالی گردشگری خانوادگی دانش‌آموزی برگزار شد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.