• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

نخستین سمن‌سرای میراث‌فرهنگی کرمان افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 10040
  • 14 آگوست 2022 - 9:01
نخستین سمن‌سرای میراث‌فرهنگی کرمان افتتاح می‌شود
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از افتتاح نخستین سمن‌سرای میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در کاروانسرای گنجعلیخان کرمان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، رضا بردبار به آغاز هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی (از روز شنبه ۲۲ تا ۲۷ مردادماه جاری) اشاره کرد و افزود: ایجاد فضای مناسب کاری و واگذاری حداکثری امور به تشکل‌های مردم نهاد میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو اولویت‌ها و تعهدات اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان است که راه‌اندازی این سمن‌سرای در راستای این تعهدات انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: این اداره‌کل همچون سال‌های گذشته ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت گرامیداشت هفته تشکل‌ها و مشارکت‌ها اجتماعی برگزار می‌کند که دیدار اعضای تشکل‌های مردم نهاد میراث‌فرهنگی با امام جمعه از مهمترین این برنامه‌ها است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: نشست تشکل‌ها با مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان، اجرای مراسم تقدیر و همچنین حضور در تعدادی از بناهای تاریخی و شرکت در نمایشگاهی که به مناسبت هفته تشکل‌ها برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های ویژه این هفته است.

به گزاش گردشگر آنلاین، کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند و نخستین سمن‌سرای میراث‌فرهنگی کرمان افتتاح می‌شود.

مجموعه گنج‌علی خان در مرکز تاریخی شهر کرمان و در کنار بازار بزرگ کرمان قرار دارد. گنج‌علی خان که از حاکمان مشهور زمان شاه عباس است از سال ۱۰۰۵ تا ۱۰۳۴ هجری قمری بر کرمان فرمان‌روایی کرد و آثار و بناهای زیادی بنا نمود و در آبادی این منطقه کوشش کرد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.