• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

نخستین مزرعه گردشگری آذربایجان غربی در نقده راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 9343
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
نخستین مزرعه گردشگری آذربایجان غربی در نقده راه‌اندازی می‌شود
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: «با موافقت اولیه انجام شده نخستین مزرعه گردشگری استان در نقده راه‌اندازی می‌شود.»
به‌گزارش گردشگرآنلاین، جلیل جباری با اعلام  مطلب نخستین مزرعه گردشگری آذربایجان غربی، اظهار کرد: «کشاورزی در  آذربایجان غربی از جایگاه بالایی برخوردار است و با استفاده از این ظرفیت می‌توان گردشگری کشاورزی را در استان توسعه داد.»
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: «با اجرای طرح مزرعه گردشگری، در کنار فعالیت کشت و تولید زمینه حضور چندساعته گردشگران برای مشاهده مراحل مختلف تولید و استفاده از فضاهای تفریحی در مزرعه فراهم می‌‌شود که باعث درآمدزایی مضاعف برای کشاورزان خواهد شد.»

او ادامه داد: «امروزه گردشگری کشاورزی در دنیا طرفداران بسیاری دارد که با توسعه آن در استان مسافران بسیاری راهی آذربایجان غربی شده و از زیبایی طبیعی این استان بهره‌مند می‌شوند.»

استان آذربایجان غربی یکی از ۳۱ استان ایران است، که در شمال غربی ایران قرار دارد و مرکز آن شهر ارومیه است. آذربایجان غربی تنها استان هم مرز با کشور ترکیه است. در استان آذربایجان غربی علاوه بر زبان‌های ترکی آذربایجانی و کردی (عمدتاً در منطقهٔ مکریان) اقلیتی نیز به زبان‌های ارمنی و آرامی نو آشوری سخن می‌گویند.

جنگل‌های طبیعی استان، هرچند که در قسمت‌هایی از پیرانشهر و مهاباد وجود دارد، ولی مناطق وسیع جنگلی در سردشت قرار گرفته‌است که مساحت آن را بین ۶۰ تا ۸۰ هزار هکتار تخمین می‌زنند. کل مساحت جنگل‌های مصنوعی در استان به ۳۲۰ هکتار در قطعات متفاوت می‌رسد.

این استان یکی از مناطق مستعد کشاورزی است. علاوه بر این وجود ایلات و عشایر در دامداری استان نقش قابل توجهی دارد. این استان از نظر اکتشاف و بهره‌برداری منابع معدنی نسبت به سایر استانها در وضع مطلوبی قرار ندارد. بررسی ترکیب کارگاه‌های موجود استان نیز نشان می‌دهد که دو گروه صنعتی کانیهای غیرفلزی و غذایی – داروئی در بین سایر صنایع بالاترین تعداد میزان اشتغال را دارد. از جمله معادن این استان می‌توان به معادن مصالح و سنگ‌های ساختمانی، گرانیت، میکا، زرنیخ، تالک، تراورتن، طلا، خاک نسوز و پوکه معدنی اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.