• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

نخستین همایش ملی گردشگری جنگ به میزبانی خرمشهر

  • کد خبر : 20633
  • 15 می 2023 - 12:52
نخستین همایش ملی گردشگری جنگ به میزبانی خرمشهر
گردشگرآنلاین - رییس میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خرمشهر از برگزاری نخستین همایش ملی گردشگری جنگ دفاع‌مقدس در خرمشهر خبر داد.

به ‌گزارش گردشگرآنلاین از خوزستان، سجاد پاک‌گهر با یادآوری رشادت‌ها، دلاوری‌ها و جانفشانی مردان و زنانی که در راه پاسداری از کیان وطن جان و هستی خود را فدای پاسداری از ایران عزیز کردند گفت: جنگ تحمیلی یکی از رویدادهای ماندگار در تاریخ معاصر و سندی معتبر از شهادت‌طلبی قهرمانان وطن در تاریخ انقلاب اسلامی است که در بندبند آن خاطرات تلخ و شیرین بسیاری به ثبت رسیده است.

رییس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خرمشهر افزود: در زمینه ثبت حماسه‌ها و رشادت‌های این دوران ماندگار از تاریخ کشورمان با همکاری مشترک مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس، سازمان منطقه‌ آزاد اروند و ادارات میراث‌‎ فرهنگی خرمشهر و آبادان و با حضور متخصصان حوزه گردشگری برگزاری نخستین همایش ملی گردشگری جنگ (دفاع‌مقدس) در دستور کار اجرا قرار گرفته شده است.

او با اشاره به تشکیل دبیرخانه این همایش در مرکز فرهنگی دفاع‌ مقدس خرمشهر و رونمایی از فراخوان، پوستر و روزشمار و نیز معرفی محورهای مورد نظر این رویداد فرهنگی در آتیه‌ای نزدیک گفت: پس از پایان جنگ بسیاری از هموطنانمان به ‌منظور بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی و مشاهده مکان ‌رویدادهای مهم این دوران هر سال و به شکل درخور توجهی به مناطق عملیاتی مراجعه می‌کنند و از نزدیک با بخش مهمی از تاریخ معاصر آشنا می‌شوند و به واکاوی این دوران مقدس می‌پردازند.

پاک‌گهر خاطرنشان کرد: با گسترش این بازدیدها پس از چهار دهه هر سال گردشگران بی‌شماری از داخل و خارج از کشور راهی این مناطق می‌شوند که تداوم همین روند با عنوان گردشگری دفاع ‌مقدس (جنگ) ممکن است ضمن تجدید خاطره و حفظ ارزش‌های این دوران مقدس از این قابلیت در زمینه توسعه اقتصادی نیز استفاده کرد.

او افزود: رسیدن به این امکان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و اصولی است که یکی از همین برنامه‌ریزی‌ها برگزاری همایش ملی گردشگری جنگ است که به‌ زودی در خرمشهر به مرحله اجرا خواهد رسید.

رییس میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خرمشهر بیان کرد: مقررات این همایش همزمان با هفته گردشگری و دفاع‌مقدس در اواخر شهریور ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

نخستین همایش ملی گردشگری جنگ به میزبانی خرمشهر

نخستین همایش ملی گردشگری جنگ به میزبانی خرمشهر

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=20633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.