به گزارش گردشگرآنلاین، محمود مادرشاهیان در خصوص نرخ هتلها در نوروز اظهار کرد: ابتدا تصمیم بر این بود که نرخ واحدهای اقامتی با توجه به خدمات تعیین شود که با توجه به وضعیت نامساعد اقتصادی تصمیم گرفته شد افزایش نرخ نداشته باشیم چرا که هدف ما جذب زائر و ارائه خدمات ارزشمند به زائران است.
وی افزود: اولویت جامعه حرفهای هتلداران این است که بهداشت و سلامت مراکز اقامتی طبق استانداردها باشد. در سال گذشته مشکل بهداشتی در هتلها نداشتیم و شکایتی نیز از مسافران دریافت نشده است. در نوروز نیز بازرسان ما به همراه بازرسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی از هتلها بازدید میکنند و اگر مشکلی باشد، رفع خواهد شد.
مادرشاهیان در خصوص مشکلات هتلها گفت: در سالهایی که با کرونا درگیر بودیم، مراکز اقامتی بسیار زیان دیدند. در ناآرامیهای اخیر نیز بسیاری از مراکز اقامتی وضعیت خوبی نداشتند. تعطیلاتی که به علت سرما و برودت هوا رخ داد نیز مشکلات زیادی از جمله لغو رزروها را برای هتلها ایجاد کرد اما ما تلاش کردیم که تعدیل نیرو نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه بیشتر هتلها در سال ۱۴۰۱ به ورشکستگی نزدیک بودند، خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکل هتلها هزینه آب، انرژی و مالیات است که اگر در این زمینهها حمایت شوند، بسیاری از مشکلاتشان رفع میشود.
به گزارش گردشگر آنلاین، مهمانخانه یا هُتِل نوعی مکان مسکونی اجارهای است که معمولاً برای مدت کوتاه به افراد اجاره داده میشود. هتلها از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به حساب میآیند و بیشتر مورد استفادهٔ مسافران و گردشگران قرار میگیرند. هتلها دارای تعداد زیادی اتاق هستند که گاه به چند صد اتاق میرسد. علاوه بر اتاقها و سوئیتهای اقامتی، هتلها دارای امکانات جنبی گوناگونی هستند. رستوران، استخر شنا، کافی شاپ و سالن اجتماعات نمونههایی از امکانات هتلها هستند.
معروفترین معیار برای درجهبندی کیفیت هتلها معیار ستاره است که البته در بعضی از کشورها مانند آمریکا از لغت و نماد الماس بهجای ستاره استفاده میشود.