• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

نشست هم‌اندیشی برای اجرای طرح ملی میهمان امام رضا(ع)

  • کد خبر : 8339
  • 05 ژوئن 2022 - 11:59
نشست هم‌اندیشی برای اجرای طرح ملی میهمان امام رضا(ع)
گردشگرآنلاین - نشست هم‌اندیشی اصناف و جامعه گردشگری استان خراسان رضوی در راستای ایجاد زیرساخت مناسب و چگونگی اجرای طرح ملی مهمان امام رضا(ع) در مشهد مقدس برگزار شد.

 

به گزارش گردشگرآنلاین، روح‌الله محمدحسین‌زاده مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی در آستانه برگزاری طرح ملی میهمان امام رضا (ع) طی نشستی که با اصناف و دست‌اندرکاران گردشگری استان خراسان رضوی و مدیرکل میراث‌فرهنگی استان داشت، پیرامون ایجاد زیرساخت مناسب و چگونگی  اجرای طرح ملی میهمان امام رضا(ع) در مشهد مقدس مباحثی را مطرح و تصمیمات مهمی اتخاذ کرد.

در این نشست مقرر شد تمامی اصناف و دست‌اندرکاران گردشگری در مشهد مقدس همکاری لازم را برای اجرای موفق طرح بکار گیرند. ‌

پیش از این نیز در خصوص طرح ملی میهمان امام رضا(ع) جلسات مشترکی با اصناف گردشگری کشور برگزار شده و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی میان شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی با هلدینگ‌ها و شرکت‌های خدمات مسافرتی خارجی پیرامون ساماندهی و تسهیل ورود زائران و گردشگران خارجی به مقصد مشهد مقدس امضا شده بود.

شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی با طراحی و برنامه‌ریزی هدفمند و با همکاری اصناف و جامعه گردشگری کشور در راستای تحقق عدالت اجتماعی و برخورداری اقشار مختلف مردم از خدمات سفرهای زیارتی به مقصد مشهد مقدس و در راستای اجرای مصوبات کارگروه ملی زیارت بنا دارد زمینه اعزام ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر گردشگر داخلی و یک میلیون زائر خارجی را به مقصد مشهد مقدس در قالب طرح ملی میهمان امام رضا (ع) و در زیرساخت دفاتر خدمات مسافرتی تسهیل و برگزار کند.

ارزان بودن سفرهای زیارتی برای عموم مردم، ارائه تسهیلات وام کم‌بهره سفر برای زائران و ارائه سایر خدمات  گردشگری در مدت اقامت زائران در مشهد مقدس از از ویژگی‌های طرح ملی مهمان امام رضا (ع) است.

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران پس از تهران است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ مشهد با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و نود و پنجمین شهر پر جمعیت دنیا به‌شمار می‌رود. این شهر به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است.

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.