• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

نقش گردشگری بالیوود در توسعه اقتصادی هند

  • کد خبر : 3870
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
نقش گردشگری بالیوود در توسعه اقتصادی هند

گردشگرآنلاین – بالیوود به چنان صنعت درآمدزایی در هند تبدیل شده که این روزها از آن می توان به عنوان صنعت گردشگری بالیوود یاد کرد.

این یک نبرد جهانی در حال ظهور بین هیئت‌های گردشگری است تا به حماسه بالیوود بپیوندند. گردشگری بالیوود بین المللی و محبوب ترین تعریف از بخش فیلم هندی زبان در هند است که شاید یکی از بزرگترین های جهان نیز باشد. با فروش سالانه یک میلیارد بلیت بیشتر از هالیوود، بالیوود موضوعاتی را از سراسر جهان به نمایش می گذارد.

صنعت فیلم هندی اکنون طرفداران این فرهنگ محبوب سینما را به تجربه آب و هوای تازه تری در لاپلند فنلاند رووانیمی و لهستان (Fanaa)، ویکتوریا در استرالیا (Salaam Namaste)، کره (گانگستر)، برزیل (Dhoom II)، قندهار و کابل (کابل اکسپرس)، راس الخیمه (Deewane Hue Pagal، ۳۶ China Town) و مالزی (Don II). روندی که با “Dilwale Dulhaniya Le Jayenge در دهه ۹۰ آغاز شد و مرزهای بریتانیا و سوئیس را در بر گرفت، اکنون از مرزهای خود در سراسر اقیانوس اطلس تا نیویورک با Kabhie Alvida Na Kehna و Kaal Ho Na Ho فراتر رفته است.

از آنجایی که دبی همراه با راس الخیمه در امارات، هنگ کنگ و سنگاپور به عنوان مقاصد جدیدی به مجموعه فیلم های بمبئی اضافه می شوند، هیئت های گردشگری در سراسر جهان همراه با بمبئی و هند در حال فریاد زدن برای برشی از صنعت فیلم هند هستند که انتظار می رود. طبق گزارش مشاوره KPMG، از گردش مالی ۱۴۰ میلیارد روپیه عبور کنید. کشمیر و کرالا جای خود را به مقاصد جهانی داده اند زیرا تولیدکنندگان بیشتری برای فیلمبرداری موزیکال های سینمایی خود به غرب می روند.

وزارت گردشگری هند و دولت ماهاراشترا نیز جوراب‌های خود را کنار گذاشته‌اند و به دنبال ایجاد مشارکت‌های خصوصی یا عمومی برای ترویج گردشگری بالیوود هستند، به‌ویژه در بریتانیا که قبلاً یک استراتژی ضد گردشگری برای جذب طرفداران فیلم هندی ایجاد کرده است.

اقدام بریتانیا این است که به علاقمندان فیلم هندی اجازه می‌دهد در مسیرهای مکان‌های معروف بریتانیایی لندن، اسکاتلند و یورکشایر قدم بردارند و لحظات سینمایی مورد علاقه خود را در بالیوود تجربه کنند. با پیشنهاد شرکت هواپیمایی رسمی هند برای افزودن پروازهای جدید به بخش لندن و اروپا به منظور ایجاد طناب در جامعه بزرگ مهاجران هندی، دپارتمان گردشگری بریتانیا در حال حاضر از طریق فروش و توزیع “نقشه بالیوودی بریتانیا” نوآورانه، بالیوود را بالا می برد. با ده‌ها نقطه که صحنه‌های دیده‌شده از فیلم‌های پرفروش هندی را مشخص می‌کند – لوکیشن‌هایی مانند کاخ بلنهایم، عمارت Waddesden – به‌طور گسترده برای نماهای Kabhie Khushie Kabhie Gham (K3G) و بسیاری از نقاط دیگر که در فیلم‌های بالیوود معروف شده‌اند، استفاده می‌شود.

در گذشته اخیر، هنگ کنگ رشد ۲۴٫۷ درصدی بازدیدکنندگان از هند را به ثبت رسانده است و این باعث شده است که هیئت گردشگری ارتباطات خاصی بین بمبئی و هنگ کنگ ایجاد کند که برنامه هایی برای توسعه بسته های مقصد و تور در اطراف بالیوود و همچنین بازار دارد. مراکز تولید گسترده در هنگ کنگ به سازندگان فیلم هندی. هیئت گردشگری سنگاپور در سال ۲۰۰۶ بسته تور “KKrissh” را راه اندازی کرد.

موفقیت سوئیس بالیوود اکنون به فنلاند رسیده است و هیئت گردشگری فنلاند (FTB) در گذشته اخیر برنامه هایی را برای بازرگانان رویایی بالیوود ترتیب داده بود تا با فنلاند آشنا شوند. FTB پیشنهاد می کند یارانه مکان یابی شود. سایر موارد و مجوزهای آسان برای راه اندازی دوربین ها و عکس ها در فنلاند در حال مطالعه هستند. ایده FTB این است که خورشید نیمه شب و شفق شمالی مجمع الجزایر را بفروشد و آن را زیر نورهای طاق بالیوود قرار دهد. با پرواز مستقیم هلسینکی از هند، تنها صحنه‌ای در انتظار و تماشا است که طرفداران بالیوود زمین بابانوئل را به مقصد تعطیلات خود اضافه می‌کنند!

با وجود جشنواره‌ها و نمایش‌های جوایز، کشورهای بیشتر و بیشتری نقاط مقصد خود را برای خرید محصولات قبل و بعد از بالیوود ارائه می‌کنند، همچنین بودجه‌هایی را برای جوایز و نمایش‌های پر زرق و برق کنار می‌گذارند. دولت مالزی حدود ۲٫۷ میلیون دلار را برای میزبانی جوایز جهانی فیلم هندی (GIFA) در سال ۲۰۰۶ اختصاص داده بود و به این ترتیب فروش مالزی را به عنوان مقصد اصلی بالیوود که قبلاً در بسیاری از فیلم‌های هندی معروف شده بود، افزایش داد.

اخیراً برخی از اپراتورهای تور خصوصی در بمبئی نیاز به استفاده از اشکال «بالیوود» را به عنوان بخشی از بسته‌های «دارشان» بمبئی خود درک کرده‌اند. چنین اپراتورهایی حدود ۱۰۰ دلار آمریکا یا ۳۹۰۰ روپیه به ازای هر نفر برای یک تور استودیویی با راهنما با یا بدون بسته ناهار دریافت می کنند. این تجربه گردشگران را به درک تفاوت های ظریف و فنی مدیریت یکی از بزرگترین و پر زرق و برق ترین صنایع هند نزدیک تر می کند.

این سفر شامل یک استودیوی فیلم یا فیلمبرداری تلویزیونی در محل یکی از استودیوها است. گردشگران می‌توانند صحنه‌هایی را تماشا کنند که بازیگران و تکنسین‌ها صحنه‌هایی را خلق می‌کنند که بیشتر طرفداران ممکن است از قبل در صحنه واقعی از آن‌ها آگاه باشند، که جذابیت دو جا وو را ایجاد می‌کند.

گردشگری بالیوود و تجربه استودیویی متفاوت

گاهی اوقات، یک تجربه استودیویی پس از تولید ایجاد می شود که در آن گردشگران دوبله درجا، ویرایش صدا و برخی جلوه های ویژه دیگر را که به فیلم ها اضافه می شود، یاد می گیرند و می بینند. از آنجایی که اکثر استودیوهای زنده در بمبئی برای بازدید عموم باز نیستند، این به اپراتورهای تور واگذار می شود که قراردادهای خود را با استودیوهایی که با آنها ارتباط دارند انجام دهند. استودیو فیلمستان یکی از محبوب‌ترین استودیوهایی است که برای عموم آزاد است.

با این حال، برای پیشرفت واقعی در تجربه واقعی فیلم هند، تولیوود یا صنعت فیلم مستقر در حیدرآباد جنوبی مکان مناسبی است. با پخش فیلم‌های هندی توسط بمبئی، تلگو، دومین زبان پرمخاطب در جنوب هند، به شکوه و زرق و برق تالیوود می‌افزاید.

با تولید بیش از ۱۵۰ فیلم بلند در سال در و اطراف مرکز نوظهور فناوری اطلاعات در حیدرآباد، ارزش بازدید از شهر راموجی – یکی از بزرگترین مجتمع های فیلمسازی در جهان را دارد. با بیش از ۱۶۰۰ هکتار مناظر خیابانی، صحنه های صوتی، انبارها، امکانات پس از تولید، هتل ها، رستوران ها، شهر راموجی به عنوان پارک موضوعی الگوبرداری شده است و در کتاب رکورد جهانی گینس به عنوان یک شهر زیبای کامل به ثبت رسیده است. شهر راموجی شبیه تجربه جادوی فیلم و صحنه‌های «زمان واقعی» است که در استودیو یونیورسال یا استودیو دیزنی یا ام‌جی‌ام در غرب بازسازی شده‌اند. با هزینه ورودی ۲۵۰ روپیه یا ۵ دلار آمریکا، این تجربه ای است که بمبئی هنوز به آن دست پیدا نکرده است! به پایان می رسد

 

 

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Manoj Gursahani است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.