• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

نمایشگاه عکس کاروانسراهای نامزد ثبت جهانی آغاز شد

  • کد خبر : 7545
  • 13 آوریل 2022 - 11:07
نمایشگاه عکس کاروانسراهای نامزد ثبت جهانی آغاز شد

گردشگرآنلاین – نمایشگاه عکس کاروانسراهای ایرانی با محوریت معرفی کاروانسراهای نامزد ثبت جهانی در ساختمان شماره یک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میزبان علاقه‌مندان است.

به گزارش گردشگرآنلاین، مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه آغاز شده و تا ۲۹ فروردین مصادف با روز جهانی یادمان‌ها و محوطه‌ها برای عموم علاقه‌مندان دایر است.

سیدهادی احمدی روئینی افزود: شعار امسال روز جهانی یادمان‌ها و محوطه‌های تاریخی «میراث و اقلیم» عنوان شده و معاونت میراث‌فرهنگی کشور نمایشگاه عکس کاروانسراهای منتخب ایران که برای ثبت جهانی در سال جاری به یونسکو ارسال شده‌اند، برگزار کرده است.
وی ادامه داد: این نمایشگاه به مدت یک هفته تا روز جهانی بناها و محوطه‌ها تا تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ دایر خواهد بود.
احمدی روئینی اضافه کرد: ۵۶ کاروانسرای انتخاب شده برای این پرونده، طیف گسترده‌ای از انواع کاروانسراها از لحاظ معماری، مصالح و دوره ساخت هستند و پراکندگی قرارگیری آن‌ها در ۲۶ استان کشور است.
احمدی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این نمایشگاه ۲۹ فروردین با حضور علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آدرس خیابان آزادی، تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره) مراجعه کنند.

کاروانسراها از آثار تاریخی دیدنی و مهم ایران هستند که روزگاری محل استراحت و نفس تازه کردن کاروان هایی بودند از پس از ساعت ها پیاده روی به این محل پناه می بردند، اسب هایشان را در اسطبل های کاروانسرا جا می دادند و خود هم آب و غذایی خورده و مدتی را آسوده خاطر می گذرانند. در راه های پررفت و آمد ایران پر است از این کاروانسراهایی که هر کدام به دست حکمرانانی در گوشه و کنار ساخته شدند و بعضی از آن ها هم امروز به هتل هایی سنتی تبدیل شده اند که اگر راهی کویر شوید می توانید با اقامت چند روزه در آن ها آرامش کویر را با تمام وجود حس کنید.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.