• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
4

نمایشگاه گردشگری تهران، فرصتی برای بازیابی این صنعت خواهد بود

  • کد خبر : 18140
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۲۷
نمایشگاه گردشگری تهران، فرصتی برای بازیابی این صنعت خواهد بود
گردشگرآنلاین - شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ایران، امسال از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و یک رویداد فرهنگی است که با هدف تجمیع ظرفیت‌های صنعت گردشگری و به منظور استفاده بهینه از منابع موجود و برای حضور فعالان بخش خصوصی برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از تهران، حسین رضایی، فعال حوزه گردشگری در خصوص شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اظهار کرد: نمایشگاه‌ها عموما به عنوان یک راهکار موثر در بازاریابی و مواجهه عرضه‌کنندگان، متقاضیان و مصرف‌کنندگان شناخته شده و نقش موثری برای ارائه خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته همزمان با پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری ابعاد مختلف گردشگری مذهبی بررسی و گفته شد که بهتر است ادارات کل حوزه‌های گردشگری مذهبی به همراه آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آستان مقدس شاهچراغ و سایر حوزه‌های امام‌زادگان برای اینکه فضای گردشگری مذهبی مورد واکاوی مخاطبین قرار گیرد به ارائه عملکرد و خدمات خود در این نمایشگاه بپردازند. امید است امسال نیز به این موضوع توجه شود.

رضایی ادامه داد: در ایام ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان قرار داریم و جشن‌های رجب و شعبان بخشی از نیازهای فرهنگی است که مخاطبین را به سمت حوزه‌های زائرپذیر هدایت می‌کند. همچنین پیش‌بینی می‌شود تا نوروز آینده ۳ موج سفر برای علاقمندان به گردشگری مذهبی ایجاد شود که باید بخشی از خدماتی که در نوروز ارائه خواهد شد، در این نمایشگاه اطلاع‌رسانی شود.

وی عنوان کرد: بازشناسی صنعت گردشگری انحصارا به ارائه خدمات و تحلیل عملکرد ادارات کل میراث فرهنگی و گردشگری ختم نمی‌شود، بلکه تمام عوامل موثر در صنعت گردشگری از جمله ناوگان‌های سفرهای زمینی، هوایی، دریایی تا خدمات جاده‌ای در مسیر، بررسی امکانات میان راهی به ویژه بهداشت مراکز خدماتی و رفاهی باید مورد ارزیابی قرار گیرند. با توجه به اینکه بخشی از وظایف به عهده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است نباید این نهاد از نگاه نظارتی گردشگری دور بماند.

این فعال حوزه گردشگری ادامه داد: توجه به هزینه‌های سفر به خصوص خدمات میان‌راهی، میزان آمادگی شهرها برای پذیرش مسافر، آمادگی پلیس‌راه و رفع خطر از نقاط پر حادثه، نظارت بر فروش بلیت و توزیع بلیت روزانه، تاکسی‌های مسافربر و نحوه ارائه خدمات فرهنگی می‌تواند مسافرت زائرین، مسافرین و گردشگران داخلی و خارجی را اطمینان‌بخش کند.

رضایی گفت: همچنین انتظار می‌رود عوامل موثر در حوزه خدمات سفر چه مستقیم و چه غیر مستقیم به ارائه عملکرد در این نمایشگاه ملزم شوند تا اصحاب رسانه و مردم میزان تاثیرگذاری خدمات آن‌ها را در سفرهای نوروزی مورد ارزیابی قرار دهند.

وی اضافه کرد: همچنین اطلاع‌رسانی به موقع در فضای رسانه‌ای و تبلیغی کشور علاوه بر ارائه دستاوردهای نوین، چشم‌اندازی از خدمات شرکت‌های موفق در حوزه گردشگری و تور گردانی، تور لیدرهای موفق، رسانه‌های حوزه گردشگری، حوزه‌های آموزشی در این صنعت، خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات در حوزه گردشگری، انجمن‌ها، جمعیت‌ها وسازمان‌های مردم نهاد، شاخه‌های نوین گردشگری، بوم‌گردی و مراکز اقامتی روستایی، شرکت‌های چاپ و نشر نقشه‌های گردشگری، واحدهای گردشگری شهرداری‌ها، بانکداری الکترونیکی، گردشگری بازار و صنایع‌دستی و همچنین گردشگری بین‌المللی را از طریق ارائه خدمات توریستی آسان به همراه خواهد داشت.

نمایشگاه گردشگری تهران، فرصتی برای بازیابی این صنعت خواهد بود

نمایشگاه گردشگری تهران، فرصتی برای بازیابی این صنعت خواهد بود

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=18140

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.