• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان:

نمایشگاه گردشگری تهران‌ با حضور کمرنگ بخش خصوصی کرمان

  • کد خبر : 5725
  • 30 ژانویه 2022 - 11:48
نمایشگاه گردشگری تهران‌ با حضور کمرنگ بخش خصوصی کرمان

گردشگرآنلاین – رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با انتقاد از حضور کمرنگ بخش خصوصی کرمان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: در این نمایشگاه صرفا جامعه هتلداران کرمان حضور داشت و دیگر بخش‌های خصوصی این صنعت شرکت نکردند.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، رضا بهرامی با اشاره به اینکه در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران فضایی به مساحت ۲۰۰ مترمربع به معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان کرمان اختصاص یافته است افزود: با وجود اطلاع رسانی‌های متعدد از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان اما بخش خصوصی برای حضور در این نمایشگاه تمایلی نشان نداد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با تاکید براینکه استان کرمان با تکیه بر هفت اثر ثبت جهانی و هفتصد اثر ملی حرف‌های بسیاری برای گفتن در نمایشگاه مذکور داشت اظهار کرد: متاسفانه بخش خصوصی صنعت گردشگری استان کرمان از این فرصت استفاده نکرد.
بهرامی با بیان اینکه کرونا جایگاه گردشگری را در سطح کشور به ویژه استان کرمان تضعیف کرد گفت: در حال حاضر کرمان جزو استان‌های مقصد گردشگری محسوب نمی‌شود و نیاز به تبلیغ و معرفی در کنار همدلی و همیاری فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری دارد.
او خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شهرداری کرمان، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری حضوری فعال در نمایشگاه‌های گردشگری داشتند اما امسال تمایلی برای شرکت در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از خود نشان ندادند.

صنايع دستي كرمان آوازه جهاني دارد . صنايع دستي استان به دو صنعت خانوادگي و كارگاهي تقسيم مي شود.

صنايع دستي خانوادگي مثل شال و پته و ترمه است كه به غير از پته دوزي مابقي از رونق افتاده است .

صنايع دستي كارگاهي نيز شامل قاليبافي ، جاجيم ،گليم و خورجين بافي است.

 

پته دوزي: پته نوعي سوزندوزي ايراني است كه از دوخت ريسهاي پشمي رنگين بر روي شال زمينه يا شال در طرحهاي زيبايي چون بوته، سرو و ترنج پديد مي آيد و منظره اي بديع از گل و بوته هاي رنگين را كه حاصل تلاش دختران و زنان زحمتكش كرماني است جلوه گر مي كند .

پته به طور انحصاري در كرمان تهيه مي شود و دوخت آن در تمام شهرستانها و روستاههاي اطراف استان به ويژه كرمان و سيرجان و رفسنجان رايج است . طرحهای زيبای آن كار طراحان ماهر است . اين طرح هاو نقشه ها كار طراحان ماهر است . اين طرح ها و نقشه ها ريشه در تمدن و فرهنگ ايراني دارند.

نمایشگاه گردشگری يكي از نمونه هاي بسيار زيباي پته كه دوخت بسياربديع و بي نظيري دارد، روپوش مقبره شاه نعمت الله ولي است . تاريخ دوخت اين پته سال 1285 است . اين كار نتيجة دو سال كار مداوم 16 زن پته دوز كرماني بر پارچه اي به طول 355 سانتي متر و عرض 210 سانتي متر است.

قالي كرمان: قالي كرمان از قديم زيباترين و نفيس ترين قالي ايران و دنيا به شمار مي رفته كه در سالهاي اخير تا حد زيادي از اهميت آن كاسته شده است . كرمان پشم بسيار مرغوبي براي قالي بافي دارد. نوع آن شبيه پشم خراسان و از پشم كرمانشاه قدري سبكتر و ظريفتر است .

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=5725

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.