• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

نمایشگاه گردشگری روستایی و عشایری بخش پیرسهراب چابهار افتتاح شد

  • کد خبر : 6016
  • ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
نمایشگاه گردشگری روستایی و عشایری بخش پیرسهراب چابهار افتتاح شد

گردشگرآنلاین – نمایشگاه گردشگری روستایی و عشایری بخش پیرسهراب چابهار با حضور رحمدل بامری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری چابهار، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار و جمعی از مدیران، هنرمندان و اقشار مختلف مردم افتتاح شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، نظیر راه‌بر دبیر اجرایی این نمایشگاه در حاشیه این آیین  گفت: در نمایشگاه گردشگری روستایی و عشایری بخش پیرسهراب ۲۰ غرفه راه‌اندازی شده و محصولات متنوعی از صنایع دستی و میوه‌های گرمسیری را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه گردشگری پنج غرفه به عرضه محصولات گرمسیری روستای عورکی دادمحمدبازار پیرسهراب اختصاص داده شده و میوه‌هایی همچون چیکو، گواوا، پاپایا، موز، کُنار، انبه و هندوانه چهارفصل و سایر محصولات به بازدیدکنندگان و گردشگران ارائه می‌شود.

نمایشگاه گردشگری دهیار روستای عورکی دادمحمدبازار ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان منطقه آزاد چابهار در برگزاری این رویداد ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش پیرسهراب خصوصا جاذبه‌های روستای عورکی است و اکنون در نخستین روز نمایشگاه شاهد حضور گردشگرانی از استان‌های کرمان، تهران، اصفهان، شیراز و خراسان و اهواز و شمال کشور بودیم.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه، آغاز کار ما برای معرفی جاذبه‌های منطقه است و از همه مهم‌تر در روستای عورکی ظرفیت‌های بومگردی جذابی برای اقامت گردشگران مهیا کرده‌ایم تا سفر خاطره‌انگیزی از شهرستان چابهار داشته باشند.

نمایشگاه گردشگری روستایی و عشایری بخش پیرسهراب تاپایان روز 22 بهمن‌ماه دایر است.

روستای عورکی در فاصله ۶۰ کیلومتری مرکز چابهار واقع شده است.

گردشگری با کاهش مهاجرت، اشتغال‌زایی و افزایش تولید و درآمد، جایگاه ویژه‌ای در کشورهای در حال توسعه دارد و باعث رونق اقتصادی بسیاری از کشورها شده است. از آنجا که بهبود و ارتقای کیفیت صنایع دستی در توسعه گردشگری اثرگذار است، در این پژوهش، به توسعه گردشگری صنایع دستی بومی و جایگاه آن در گردشگری روستایی پرداخته شده است. هدف کلی از انجام این پژوهش، بررسی ارتباط صنایع دستی با توسعه گردشگری است که برای تحقق آن، این سؤال مطرح شده که اثرات عوامل حمایتی، مهارت ارتباطی و عامل نوآوری صنایع دستی بر توسعه گردشگری شهرستان دامغان کدام هستند؟نمایشگاه گردشگری این پژوهش از نظر ماهیت، کاربردی و از نظر گردآوری داده‌ها، توصیفی–تحلیلی است. دو نوع جامعه آماری وجود دارد؛ گروه اول، شامل کارشناسان و صاحب‌نظران مرتبط با صنعت گردشگری و گروه دوم شامل گردشگران و مسافرانی است که از صنایع دستی روستاهای شهرستان دامغان بازدید کرده‌اند. نمونه آماری، شامل اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، فعالان صنایع دستی، مدیران و کارشناسان بوده است. حجم آن با استفاده از فرمول کوکران، 225 نفر تعیین شده و میزان پایایی تحقیق با آلفای کرونباخ آزمون شده است. داده‌های پژوهش، با نرم‌افزار SPSS تجزیه‌وتحلیل شده‌اند. برای آزمون فرضیه‌ها، از ضریب رگرسیون چند گانه و ضریب پیرسون، و برای اولویت‌بندی شاخص‌ها، از پارامتر ضریب تغییرات استفاده شده است. نتایج نشان داده‌‌اند که صنایع دستی، نمایشگاه گردشگری در بهبود و توسعه صنعت گردشگری نقش بسیار بالایی دارند و شاخص‌های حمایتی و مهارت – ارتباطی در صنایع دستی، هم‌بستگی مثبت و معناداری با توسعه گردشگری روستایی دارند. شاخص حمایتی با بیشترین سهم از واریانس کل، در اولویت اول است و مهم‌ترین شاخص‌ها در گردشگری صنایع دستی به‌ترتیب شامل پرداخت وام و تأخیر در بازپرداخت آن، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و کارآفرینی هستند.

منبع: ایرنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.