• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

نمایش نفیس‌ترین انگشتر های هنری و معنوی جهان در وزارت میراث‌فرهنگی

  • کد خبر : 8906
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
نمایش نفیس‌ترین انگشتر های هنری و معنوی جهان در وزارت میراث‌فرهنگی
گردشگرآنلاین - نفیس‌ترین انگشترهای قلم‌زنی شده در نمایشگاه دوازدهمین موزه گالری ضامن آهو در هشتی وزارتخانه به نمایش گذاشته شد و از انگشتر نفیس قلم‌زنی شده بین‌الحرمین رونمایی شد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، گردشگری و صنایع‌دستی، نفیس‌ترین انگشترهای قلم‌زنی شده شامل ۳۰۰ انگشتر قلم‌زنی شده که ۴۰ انگشتر آن جزو آثار موزه‌ای است، در نمایشگاه دوازدهمین موزه گالری ضامن آهو از  ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در هشتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایش گذاشته شد.

قلم‌زنی را از ۹ سالگی نزد پدر آموختم

علی جنگی استاد قلمزنی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت: بر روی نگین این انگشترها که از جنس فیروزه و عقیق بوده احادیث و ذکرهای ائمه اطهار حکاکی شده است.

جنگی تصریح کرد: ۳۷ سال است که در رشته قلمزنی سنتی مشغول فعالیت هستم. هنر قلم‌زنی را از ۹ سالگی نزد پدر آموختم بعد از ۱۵ سال تلاش توانستم قلم‌زنی سه بعدی در ابعاد میلی‌متری را که پیشرفته‌ترین سبک قلم‌زنی جهان است ابداع کنم، سپس نفیس‌ترین انگشتر هنری و معنوی جهان به نام ضامن آهو را در ابعاد یک در یک سانتی‌متر طی ۲۸۰۰ ساعت خلق کردم. زمان زیادی لازم است تا یک اثر هنری در ابعاد کوچک خلق شود.

استاد قلم‌زنی گفت: با توجه به اینکه هنرهای مادر در ایران شکل گرفته است، تقاضا دارم این سبک قلم‌زنی در شهر مشهد ثبت ملی شود. همچنین باید در بهترین نقاط فرهنگی جهان این آثار را به نمایش بگذاریم.

در حاشیه این نمایشگاه از انگشتر نفیس قلم‌زنی شده بین‌الحرمین رونمایی شد. ۲۵۰ روز برای خلق این اثر زمان صرف شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا روز ۲۲ تیر ۱۴۰۱ به هشتی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی واقع در خیابان آزادی نبش بزرگراه یادگار امام (ره)مراجعه کنند.

فیروزه کلمه ای عربی که معادل فارسی آن پیروزه می باشد در واقع فسفات آبدار طبیعی آلومینیم است که در دستگاه کج‌وجهی متبلور می‌شود، با مس آبی‌رنگ (فیروزه ای) است و به عنوان جواهر به‌کار می‌رود.

عَقیق گونه‌ای گوهرسنگ است که از کوارتز و سنگ یمانی تشکیل شده و دارای انواع و رنگ‌های متنوعی است. عقیق‌ها به‌طور معمول، در میان سنگ‌های دگرگون‌شده و سنگ‌های آتشفشانی، شکل می‌گیرند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.