• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

نمونه گردشگری دسترس‌پذیر در کیش، باید در سایر شهرها الگوسازی شود

  • کد خبر : 16466
  • 17 دسامبر 2022 - 12:14
نمونه گردشگری دسترس‌پذیر در کیش، باید در سایر شهرها الگوسازی شود
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری دسترس‌پذیر در منطقه آزاد کیش، نمادی از ارزش‌گذاری شهرها در خصوص تطبیق خدمات ارائه شده با نیازهای اقشار مختلف جامعه است که باید در همه شهرها همواره الگوسازی شود.

به گزارش گردشگرآنلاین از کیش، علی اصغر شالبافیان در رویداد ملی « اپراتور گردشگری دسترس پذیر» که در جزیره کیش برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص گردشگری دسترس پذیر، اظهار داشت: خوشبختانه اقداماتی که اخیرا در حوزه گردشگری داخلی و توسط فعالان این حوزه انجام شده، در حال به بار نشستن و نتیجه دادن است.

وی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات لازم در راستای تسهیل سفر برای جامعه ذی‌نفع، افزود: تسهیل سفر به معنای فعال شدن ظرفیت‌های یک جامعه و کمک ذی‌نفعان است.

شالبافیان همچنین با بیان اینکه برای مناسب‌سازی در ابتدا باید فرهنگ سفر و شکل گیری مطالبه و ترویج سفر با مشارکت فعالان مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: باید توجه داشت که نمود این فرهنگ سازی باید در ضوابط حوزه گردشگری مشخص شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه الزام به بازنگری ضوابط گردشگری متناسب با نوع خدماتی که در جامعه ارائه می‌شود، در دستور انجام است، اظهار داشت: این سوال مهمی‌ست که ما برای بازنگری ضوابط باید چه کنیم و از چه کسانی مشاوره بگیریم؟

وی افزود: اداره کل سرمایه گذاری مکلف شده در زمان ارزیابی و تخصیص اعتبارات این مسئله را مورد توجه قرار دهد و اعضای میز گردشگری نیز این فرصت را داشته باشند تا با ادارات کل، موضوعات خود را مطرح کرده و مطالبات خود را مطرح کنند.

شالبافیان با بیان اینکه در بازنگری دستورالعمل تبصره ۱۸ برای اعطای تسهیلات برای فعالان گردشگری مطالبات جامعه معلولان هم مورد توجه بوده، گفت: مناسب‌سازی و استانداردسازی خودروها و دیگر موارد مرتبط با حوزه حمل‌ونقل در این زمینه همواره مورد توجه بوده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط اپراتور گردشگری دسترس پذیر در منطقه آزاد کیش، گفت: این برنامه نمادی از ارزش‌گذاری شهرها در خصوص تطبیق خدمات ارائه شده متناسب با نیازهای گروه و اقشار مختلف جامعه است و این موضوع باید همواره الگوسازی شود.

شالبافیان با اشاره به ضرورت بروزرسانی و استخراج شاخص‌ها و نقاط قوت و ضعف‌های احتمالی و جبران آنها در برنامه‌های آتی تاکید کرد: در ماه آینده در شهرهای دیگر این اقدامات را با ارتقای خدمات برگزار خواهیم کرد. باید توجه داشته باشیم که میز گردشگری دسترس پذیر باید به صورت سختگیرانه نکات قوت و ضعف را بررسی کند.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در خصوص گردشگری دسترس‌پذیر در حوزه ضوابط میراث فرهنگی، گفت‌: فرهنگ‌سازی و باور به این مسئله در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و در میز گردشگری دسترس پذیر همواره مورد توجه بوده و خواهد بود.

نمونه گردشگری دسترس‌پذیر در کیش، باید در سایر شهرها الگوسازی شود

نمونه گردشگری دسترس‌پذیر در کیش، باید در سایر شهرها الگوسازی شود

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=16466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.